ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: رئیس جمهوری ترکیه به دیدار پادشاه عربستان می رود.


به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین ، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه برای دومین بار از زمان مرگ عبدالله شاه سابق عربستان به این کشور سفر خواهد کرد.


امنیت منطقه ای مهمترین موضوع احتمالی مذاکرات اردوغان با سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان خواهد بود. از نظر هر دو کشور اوضاع سوریه به امنیت منطقه ای صدمه می زند لذا به اعتقاد کارشناسان مقامات دو کشور قطعا درباره این موضوع گفتگو خواهند کرد. به ویژه آن که ترکیه به تازگی اقدام به جابجائی آثار پیکر سلیمان شاه از داخل خاک سوریه به روستایی در نزدیک عین العرب کرده است. ترکیه از این اقدام خود در حوزه های مختلف بهره برداری می کند.

مواضع عربستان سعودی درباره اخوان المسلمین که مورد حمایت ترکیه هستند در مقایسه با روزهای آخر عمر شاه سابق عربستان ملایم تر شده است. آنکارا اعلام کرده است که انتقال آثار جسد سلیمان شاه به تاریخ این کشور مربوط می شود و این کشور از جان سربازانش در منطقه ای که تحت کنترل داعش است حفاظت می کند. اما انتخاب مکانی در فاصله هفت کیلومتری مرزهای جنوبی اش و در منطقه ای سوری که تحت کنترل نیروهای کردی است تصادفی نیست.

مواضع آنکارا درخصوص کردها موضوع پنهانی نیست. اردوغان علاقه ای ندارد که پرچم کردستان را در نزدیک مرزهای کشور خود ببیند. ترکیه به صورت مستقیم از داعش درجنگ با کردها پشتیبانی کرده است. ترکیه به این نحو اکنون پرچم خود را در خاک سوریه و در منطقه ای کردنشین به اهتزاز در آورده است و عملاً این منطقه را به منطقه حائل تبدیل کرده است و این چیزیست که از زمان آغاز بحران سوریه به دنبال آن بوده است.

قطعا پس از دیداری که اردوغان با سلمان خواهد داشت عربستان سعودی موضع خود را درخصوص این اقدام ترکیه اعلام خواهد کرد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">