ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه سومین تونل زیر تنگه بسفر را می سازد

جمعه, ۸ اسفند ۱۳۹۳، ۰۵:۰۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه در فاصله زمانی چهار ماه مانده به انتخابات پارلمانی این کشور اعلام کرد کشورش به زودی سومین تونل جاده ای و ریلی زیر تنگه بسفر را برای متصل کردن بخش های اروپایی و آسیایی استانبول، خواهد ساخت .

داوود اوغلو در نطقی تلویزیونی گفت :« ما با این طرح بزرگ استانبول جدیدی خواهیم ساخت . این نشانه پیشگامی ترکیه جدید است .»

ترکیه جدید شعار حزب عدالت و توسعه است که از سال 2002 قدرت را در این کشور در اختیار دارد.
این تونل آنگونه که جمعه معرفی شد ،‌قرار است شامل سه سطح ،‌ و سطح مربوط به تردد خودروها و سطح آخر مربوط به تردد قطارها و متروها ، باشد .

نخست وزیر ترکیه وعده داد این تونل به طول شش کیلومتر و 500 متر، ‌بین دو پلی ساخته خواهد شد که اکنون بر روی بسفر قرار دارد و قرار است سال 2020 افتتاح شود.

لطفی الوان وزیر حمل و نقل ترکیه تصریح کرد این طرح با هزینه ای بالغ بر سه میلیارد و 100 میلیون یورو حتی یک سانتیم برای مالیات دهندگان ترک هزینه نخواهد داشت زیرا در چارچوب مشارکت دولتی خصوصی انجام می شود.

نخستین تونل ریلی در زیر بسفر ( نخستین تونل در جهان که دو قاره را به هم پیوند می دهد) اکتبر 2013 افتتاح شد. یک تونل دیگر که جاده ای است در حال حفر شدن است و قرار است در سال 2016 افتتاح شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه که ترکیه را از سال 2003 رهبری می کند در سال های اخیر طرح های زیربنایی بزرگ خود را در این شهر بیش از 15 میلیون نفری که وی زمانی شهردارش بوده ، افزایش داده است .

او به ویژه ساخت سومین پل بر روی بسفر و ساخت یک فرودگاه بزرگ ( سومین فرودگاه استانبول ) را که قرار است بزرگترین فرودگاه جهان باشد ،‌آغاز کرده است .

او به تازگی طرح کانال موازی بسفر را به طول 43 کیلومتر بین دریای سیاه و دریای مدیترانه آغاز کرده است .

İstanbul Mega Proje Tanıtımı

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">