ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: 'کمال قلیچدار اوغلو' رهبر حزب مخالف جمهوریخواه خلق ترکیه تجاوز نیروهای این کشور به خاک سوریه برای انتقال بقایای جسد سلیمان شاه را لکه ننگی برای دولت کشورش دانست.


به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری 'بیرگون'، 'قلیچدار اوغلو' تاکید کرد: آنانی که فرمان این عملیات را داده اند ترسو هستند و در مقابل تروریستها گردن خم کرده اند.

وی افزود: دولت حزب عدالت و توسعه در برابر تروریست ها تسلیم شده و بجای اینکه به تروریستها درس لازم را بدهد خاک کشور را ترک کرده است و آنان اگر با تهدید دیگری رو به رو شدند از کشور خواهند گریخت، دولت قوی با هراس از تروریست ها میدان را ترک نمی کند.

'گورسل تکین' دبیر کل حزب جمهوریخواه خلق ترکیه نیز به دنبال تجاوز ارتش ترکیه به سوریه گفته بود: بر خلاف ادعای 'احمد داود اوغلو' نخست وزیر ترکیه که از عملیات ارتش به عنوان 'شاه فرات' نام برده است، این عملیات شاه نبوده بلکه

'مات' بوده است.

نخست وزیر ترکیه روز یکشنبه گفته بود که عملیات 'شاه فرات'' در خاک سوریه به دستور وی و با همکاری وزارت دفاع و ستاد فرماندهی ارتش ترکیه با شرکت 572 نیروی نظامی انجام شد و همه نیروها به ترکیه بازگشته اند و تنها یک سرباز در این حادثه جان خود را در یک حادثه تصادف از دست داده است.

وی افزوده بود که مقبره جدیدی در داخل خاک سوریه در 150 متری مرز ترکیه با سوریه تاسیس خواهد شد.

مقبره سلیمان شاه در 25 کیلومتری مرز ترکیه و در حاشیه رود فرات در خاک سوریه قرار داشت و از سوی سربازان ترکیه مراقبت می شد.

'سلیمان شاه ' پدر 'ارطغرل غازی' و پدر بزرگ عثمان اول، بنیانگذار سلسله عثمانی است.

منطقه آرامگاه وی بر اساس قرارداد سال 1921 بین ترکیه و فرانسه که قیمومیت سوریه را بر عهده داشت به آنکارا واگذار شده بود.


۹۳/۱۲/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">