ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

قاچاق گوساله به ترکیه

دوشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۳، ۰۷:۰۱ ب.ظ
ترکیه آنلاین: مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران معتقد است عده‌ای به نام کمک به مصرف کننده  گوشت قرمز وارد می کنند اما اگر  متوسط وزن لاشه را افزایش دهیم، هیچ نیازی به واردات نداریم.


به گزارش خبرگزاری مهر، سعید سلطانی سروستانی می گوید: خرید تضمینی شیرخام از دامداران به بیش از ۶۵ هزار تن رسیده است و میزان شیرخشک تولید شده از شیرهای خریداری شده ۶ هزار تن است که مسئولان  در حال برنامه ریزی برای صادرات این محصول هستند.

به گفته سلطانی باید جلوی واردات گوشت قرمز گرفته شود چون واردات از کشورهایی انجام می‌شود که قیمت تمام شده تولید در آنجا پایین است و تولید داخلی توان رقابت با آنها را ندارد.

وی می گوید عده‌ای به نام کمک به مصرف کننده گوشت قرمز وارد می‌کنند اما هیچ کمکی به مصرف کنندگان نمی‌کنند اما اگر برنامه ریزی شود و مقداری متوسط وزن لاشه را افزایش دهیم هیچ نیازی به واردات نداریم ضمن اینکه در حال حاضر گوساله‌های کشور به ترکیه قاچاق می‌شود و صادرات دام سبک نیز آزاد است.

سلطانی اضافه کرد: متوسط وزن لاشه دام سبک در جهان ۲۲ کیلوگرم و در کشور ما ۱۷ کیلوگرم است که در صورت افزایش متوسط وزن لاشه ما علاوه بر تامین نیاز داخل می‌توانیم صادرات نیز انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه امسال حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار تن گوشت قرمز وارد کشور شده است، گفت: این در حالی است که نیاز ما به واردات در کل سال، ۵۰ هزار تن است.


۹۳/۱۲/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">