ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: شیخ صلاح الدین اوزگوندوز رهبر شیعیان ترکیه با اعلام حمایت از حقوق مردم بحرین، یمن، عراق و سوریه گفت: تلویزیون دولتی ترکیه با پخش سخنان دشمنان تشیع، 'سخنگوی نوکران وهابیت' شده است.


به گزارش ایرنا اوزگوندوز در سخنرانی خود در منطقه شیعه نشین 'حالکالی' استانبول با انتقاد از یک برنامه سیاسی در تلویزیون دولتی ترکیه ( تی آر تی) افزود: شماری از نوکران وهابیت به این برنامه دعوت می شوند و آنان در مورد تشیع صحبت می کنند و سخنان شرم آوری را به زبان می آوردند.

رهبر شیعیان ترکیه اضافه کرد: 'تی.آر.تی' یک سازمان دولتی است، موسسه ای که متعلق به همه مردم ترکیه است، اگر می خواستند در مورد شیعیان صحبت کنند، چرا یک عالم شیعه در آنجا نبود، در مقابل اجازه می دهید نوکران وهابیت بیایند و در آنجا صحبت کنند.

وی افزود: در مورد شیعیان صحبت می کنند و هیچ عالم شیعه ای در آنجا نیست، از کاری که می کنید، خجالت نمی کشید، چرا اجازه می دهید دشمنان شیعه به نام شیعیان در تلویزیون دولتی ترکیه صحبت کنند، این شرم آور است .

وی خطاب به کارکنان این شبکه تلویزیونی گفت: شما با مالیات ما حقوق می گیرید، با این حال با چنین برنامه هایی ما را اذیت می کنید، خداوند کشور و مردم من را از شر شما حفظ کند.

شیخ صلاح الدین اوزگوندوز با انتقاد از برخی از افرادی که ادعای روشنفکری و سیاستمداری دارند، افزود: همیشه در سخنان خود می گویید که به اراده آزاد مردم اهمیت می دهید، باید هر کسی که مردم می خواهند با آرا آنان در انتخابات به قدرت برسد، پس چگونه در بحرین، عراق، یمن و حتی در سوریه اجازه نمی دهید مردم به پای صندوقهای رای بروند و رهبر خود را انتخاب کنند.

وی گفت: آیا صندوق های رای در این کشورها اعتبار ندارد، اما در ترکیه معتبر است، این صندوق های رای را به عربستان ببرید و ببینید که آیا به سعودی ها کسی به غیر از خانواده شان رای می دهد.

رهبر شیعیان ترکیه افزود: در بحرین، افراد گستاخی از وزارت کشور، روحانیون سالخورده را دستگیر می کنند و می کشند، صرفا به این دلیل که آنها خواستار آزادی و دمکراسی هستند .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">