ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

نمایندگان عضو حزب حاکم و مخالفین برای بار دوم در هفته جاری درباره طرح قانون امنیتی جدید به زد و خورد با یکدیگر پرداختند.


به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از خبرگزاری دوغان، پارلمان ترکیه بار دیگر صحنه یک هرج و مرج شدید جدید شد و نمایندگان مخالف و موافق قانونی که اختیارات پلیس برای برخورد با معترضین را افزایش خواهد داد، با مشت به جان یکدیگر افتادند.

روز سه‌شنبه نیز در جریان درگیری نمایندگان پنج قانونگذار زخمی شدند - دو نفر از این افراد از ناحیه سر دچار شکستگی شده بودند.




 احزاب مخالف، که به شدت نسبت به طرحی که توسط دولت ارائه شده معترض هستند، اوایل هفته جاری وعده دادند که بررسی پیش‌نویس این قانون را با استفاده از تاکتیک‌هایی چون ارائه طرح‌ها متعدد درباره موضوعات نامربوط به تأخیر خواهند انداخت.

پیش از آنکه سخنرانی‌ها درباره این قانون آغاز شود،‌ احزاب مخالف به مدت سه ساعت با طرح اعتراضات شروع سخنرانی‌ها را به تأخیر انداختند.



 مناقشات لفظی بین طرفین به سرعت تشدید شده و تبدیل به مشت و لگد شد. اورهان دوزگون، یکی از نمایندگان حزب جمهوری خلق،‌ در جریان درگیری‌ها از پله‌ها به پایین پرتاب شد. وی از انتقال به بیمارستان اجتناب ورزیده و اعلام گرد که برای تداوم نبرد در پارلمان خواهد ماند.

احزاب مخالف از این امر واهمه دارند که طرح ارائه شده توسط دولت حزب حاکم عدالت و توسعه در صورت تصویب یک دولت پلیسی تحت حکومت رجب طیب اردوغان پدید آورد.







۹۳/۱۲/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">