ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

درگیری خشونت بار در پارلمان ترکیه

چهارشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۳، ۰۸:۰۷ ب.ظ
ترکیه آنلاین: پارلمان ترکیه در حالی که مشغول بررسی طرح جنجالی افزایش قدرت و اختیارات پلیس بود، با هرج و مرج روبرو شد و نمایندگان با یکدیگر درگیر شدند.

CHP ve HDPden araştırın talebi
در حالی که حزب عدالت و توسعه ترکیه قصد دارد تا طرح افزایش قدرت و اختیارات پلیس را در پارلمان به تصویب برساند، بررسی این طرح طی شب گذشته منجر به درگیری بین نمایندگان شد.

خبرگزاری دوغان نیوز نیز گزارش داد که 5 نماینده مخالف در نزاع و درگیری شب گذشته در پارلمان ترکیه، زخمی شدند که سر 2 نفر از آنها بر اثر اصابت چکش مخصوص رئیس پارلمان ترکیه، شکسته شده است.

4 نفر از نمایندگان زخمی برای درمان به بیمارستان منتقل شدند و نشست بعدی پارلمان ترکیه به امروز چهارشنبه موکول شده است. مخالفان نگران آن هستند که این طرح موجب شود تا یک دولت پلیسی تحت نظارت و قدرت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور، تشکیل شود.

نمایندگان پارلمان ترکیه پیش از این از تاکتیک های مختلفی استفاده کرده بودند تا بحث در خصوص این طرح جنجالی را به تاخیر بیندازند. طرح موسوم به "اصلاح امنیت کشور"، پس از اعتراضات اکتبر گذشته کردها از سوی حزب عدالت و توسعه به پارلمان ارائه شده است.

۹۳/۱۱/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">