ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: سازمان هواپیمایی کشور چندی پیش به عنوان نماینده رسمی دولت در حوزه صنعت هوایی، دست به کار شد و در اقدامی قابل تقدیر، به ترکیش ایرلاین دستور داد تعداد پروازهای خود را به ایران کاهش دهد تا فضا برای حضور جدی تر شرکت های ایرانی فراهم شود.



با افزایش مسافران ایرانی علاقمند به سفرهای خارجی، تعداد قابل توجهی از ایرلاین های غیرایرانی برنامه جدی و منظمی را برای جذب این مسافران آغاز کرده اند و همین چند روز پیش بود که رسما اعلام شد 27 ایرلاین خارجی در ایران مشغول فعالیت بوده و پروازهای منظمی را از تهران یا برخی شهرهای دیگر کشورمان به مقصدهای مختلف اجرایی کرده اند.
در میان مقاصد مذکور، کشور ترکیه و بخصوص شهر استانبول از جایگاه خاصی برخوردار بوده و ماهانه هزاران ایرانی برای گردش و خرید به این شهر سفر می کنند و به همین خاطر ایرلاین های ترکیه نیز برنامه ریزی گسترده ای را جهت جذب این مسافران پیاده می کنند که در این میان، هواپیمایی "ترکیش ایرلاین" بیشتر سهم را داراست.

اما شرکت های ایرانی بسیاری نیز تلاش دارند در این مسیر، رقابت خوبی را با ایرلاین های ترکیه ای داشته باشند اما به دلیل هواپیماهای مدرن تر و حمایت های خوبی که دولت ترکیه از این ایرلاین می کند، کار برای ایرلاین های ایرانی سخت است و نیاز بود تا دولت، زمینه رشد و کسب درآمد بیشتر را برای آنها فراهم کند.

به همین خاطر، سازمان هواپیمایی کشور چندی پیش به عنوان نماینده رسمی دولت در این حوزه دست به کار شد و در اقدامی قابل تقدیر، به ترکیش ایرلاین دستور داد تعداد پروازهای خود را به ایران کاهش دهد تا فضا برای حضور جدی تر شرکت های ایرانی فراهم شود.

ترکیش ایرلاین کاهش پرواز

بخشنامه مربوط به کاهش پروازهای ترکیش ایرلاین


اما پس از گذشت مدت کوتاهی از این تصمیم، شرکت ترکیه ای تصمیم گرفته به نوع دیگری مسافران ایرانی را قبضه کند و این بار سراغ ایجاد مسیرهای جدید پروازی و افزایش تعداد پروازها در مسیر پر رفت و آمد دیگری کرده است تا عمالا دستور سازمان هواپیمایی کشوری را دور زده باشد.

بر اساس بخشنامه های جدید ترکیش ایرلاین به آژانس های هواپیمایی که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، اعلام شده است که از 15 مارچ یعنی حدودا یک هفته مانده به تعطیلات نوروز، 4 پرواز هفتگی از شهر اهواز به مقصد استانبول ایجاد خواهد شد.





اعلام پروازهای جدید ترکیش ایرلاین از استانبول به ایران و بالعکس


همچنین تعداد پزوازهای این ایرلاین به مشهد، از 5 پرواز هفتگی، به 7 پرواز افزایش خواهد یافت که زمان اجرای آن نیز از 16 مارچ یعنی یک روز پس از آغاز پروازها به اهواز خواهد بود. با توجه به تعداد بالای پروازهای این شرکت به ایران و جذب تعداد قابل توجهی از مسافران ایرانی، به نظر می رسد وقت آن است تا بار دیگر نماینده رسمی دولت برای حمایت از ایرلاین های ایرانی دست به کار شود. البته قطعا برقراری این پروازها با هماهنگی رسمی با بخش های ذی ربط در این سازمان بوده اما به نظر می رسد نظر مسئولان ارشد سازمان هواپیمایی با این مجوزهای جدید کاملا متفاوت باشد.

منبع: صبحانه آنلاین

۹۳/۱۱/۲۹

نظرات  (۲)

ترکیه داره واسه کسب درآمد هرکاری میکنه از قبیل کاشت مو و ...
این که زیاد کار مهمی نیس
جلوگیری چه فایده ایی داره؟ هواپیماهای ایرانی چه خدماتی به مسافر میدن؟تاکی باید بجای اینکه خودمون پیشرفت کنیم جلوی بقیه رو بگیرییم ؟؟؟ 
تا حالا با این اقدامات چه مشکلی ازمون حل شده؟ 
تازه وقتی هواپیماهای ما پروازای داخلی روهم نمیتونن پوشش بدن چرا میخوان زورکی تو پروازای خارجی کار کنن؟

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">