ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: احمد داووداوغلو،نخست وزیر ترکیه عصر دیروز در کنگره ای در شهر آنتالیا حضور یافته و در حمایت از زنان گفت:پست ترین و نامردترین انسان روی زمین کسی است که به زن ظلم می کند و حق و حقوق او را نادیده می گیرد.




او که در جمع اعضای حزب عدالت و توسعه سخن می گفت،چندین بار تکرار کرد:دستی که روی زن بلند شود را قطع خواهیم کرد.

نخست وزیر داووداوغلو در این سخنرانی یک روسری زنانه بر گردن انداخته و گفت:تمام توان خود را به کار می بندیم تا زنان را در جامعه تقویت کنیم.چرا که ما معتقد نیستیم تنها وظیفه زن بچه داری و شوهرداری است.خانواده برای ما اولویت دارد اما در کنار آن زنان باید در عرصه های اقتصادی و سیاسی و علمی حضور فعال داشته باشند.

او افزود:در خانواده نیز اگر خشونتی علیه زن صورت گیرد با آن مقابله خواهیم کرد چرا که هرگز ظلم و خشونت علیه زنان را برنمی تابیم.

داووداوغلو در حالی از برنامه های دولت ترکیه برای رشد و تقویت زنان سخن می گفت که خود او نیز همانند رییس جمهور اردوغان با همسر خود در برنامه ها حضور می یابد و همسرش هم در زمینه علمی و هم در حوزه اجتماعی فردی فعال است.

گفتنی است در سالهای اخیر دولت ترکیه در ابعاد گسترده برای حضور زنان در حوزه سیاست و اقتصاد برنامه ریزی کرده و قوانین متعددی را برای حمایت از زنان و کاهش خشونت علیه زنان به تصویب رسانده است.
رجب طیب اردوغان،رییس جمهور ترکیه برای تشویق زنان برای ورود به سیاست دختر خود سمیه و چند مشاور زن را همواره در کنار خود دارد.

۹۳/۱۱/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">