ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه به نقل از مصاحبه محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران با این شبکه نوشت: ایران و ترکیه باید دست در دست هم بگذارند.




تی آر تی نوشت : احمدی نژاد که دو دوره رئیس جمهور ایران بود و پس از پایان دوره 8 ساله ریاست جمهوری از مصاحبه با رسانه ها خودداری می کند، به این شرط که درباره موضوعات سیاسی گفتگو نکند، مصاحبه با تی آر تی را پذیرفت.

وی گفت: ایران و ترکیه دو قدرت بزرگ منطقه هستند و باید دست در دست یکدیگر بگذارند.
رئیس جمهور سابق ایران افزود: برخی ها در پی ایجاد نفاق میان کشورهای اسلامی هستند و کشورهای اسلامی نباید در این دام گرفتار شوند.

احمدی نژاد به خوبی ترکی صحبت می کند اما در مقابل دوربین ها حاضر نیست ترکی صحبت کند.
وی به گرمی از گروه خبرنگاران تی آر تی استقبال کرد.

احمدی نژاد تاکید کرد، احترام زیادی برای مردم ترکیه قائل هستم و به همین علت نمی توانم در حالت نشسته با آنان صحبت کنم.

رئیس جمهور سابق ایران ترجیح داد در طول مصاحبه بایستد. وی به رغم تاکید بر خودداری از گفتگو درباره موضوعات سیاسی، لابلای صحبت های خود مطالب مهمی را بیان کرد.
احمدی نژاد گفت: ملت ترکیه ، ملت بزرگی است. ملت ترکیه هوادار آزادی و عدالت است و برای آن مبارزه کرده است. ترک ها قرن ها پرچمدار اسلام بودند.

وی افزود: ترکیه کشوری است که به سرعت مسیر پیشرفت را طی می کند. جمعیت هر دو کشور حدود 80 میلیون نفر است و بخش مهمی از جمعیت هر دو کشور جمعیت جوان هستند.

رئیس جمهور سابق ایران افزود: ایران دارای بزرگترین منابع گاز و منابع بزرگ نفت است. دو کشور بزرگ جهان اسلام چنانچه دست در دست هم بگذارند، قادر خواهند بود کارهای بزرگی انجام دهند. دو کشور می توانند با مشارکت یکدیگر خودرو و هواپیما تولید کنند و برای رفاه جهان اسلام همکاری کنند.

وی هشدار داد برخی ها در پی سوق دادن جهان اسلام به جنگ های مذهبی هستند. کسانی که تا دیروز در کنار یکدیگر نماز می خواندند،‌اکنون یکدیگر را به قتل می رسانند.

احمدی نژاد گفت: گروه هایی مانند داعش که سازمان های اطلاعاتی غرب آنها را تاسیس و از آنها حمایت کردند در خدمت چنین بازی هایی هستند. مسلمانان تفاوتی باهم ندارند و نباید گرفتار این بازی شوند.


رئیس جمهور سابق ایران درباره فعالیت های هسته ای این کشور گفت: این موضوع برای ایران یک مسئله ملی ، فراحزبی و فراتر از مسائل سیاسی است. ایران معاهده منع سلاح های هسته ای را امضا کرده است. هدف ایران فقط تولید انرژی هسته ای است. ایران در پی سلاح هسته ای نیست و دستیابی به انرژی هسته ای همچون دیگر کشورها حق ایران است.

احمدی نژاد با تمجید از حمایت ترکیه از مردم فلسطین گفت : قدس متعلق به همه مسلمانان است و برای همه مسلمانان مقدس است. حملاتی که به مسجدالاقصی صورت گرفت همه ما را آزرده کرد و ما هیچگاه این اقدامات را نخواهیم بخشید. سرزمین های اشغالی گرفتار خونریزی گسترده است.
وی گفت : ترکیه از آرمان فلسطین حمایت می کند و این برای ما باعث غرور است.

۹۳/۱۱/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">