ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: «صلاح الدین دمیرتاش» دبیر کل حزب صلح و دمکراسی در ترکیه با «صلاح الدین اوزگوندوز» دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری ابنا «صلاح الدین دمیرتاش» روز گذشته طی ملاقات هایی جداگانه با «صلاح الدین اوزگوندوز» از روحانیون شناخته شده شیعیان ترکیه و با رئیس و اعضای شناخته شده انجمن علمای شیعه ترکیه دیدار و گفتگو کرد.


«دمیر تاش» پس از ملاقات و گفتگو با «اوزگوندوز» در جمع خبرنگاران گفت: بابت استقبال گرمی که از ما صورت گرفت، تشکر می کنم. ما این دیدار ها را نه با هدف رای آوری در انتخابات پیش رو، که با هدف برقراری ارتباط با اقشار مختلف مردم ترکیه انجام می دهیم. متاسفانه تاکنون سیاست در ترکیه بر اساس مرز بندی های مذهبی، قومی و زبانی بوده است که ضرورت دارد هر چه زودتر این وضعیت تغییر کند.

«صلاح الدین اوزگوندوز» نیز در این دیدار با تشکر از حضور «دمیرتاش» در میان شیعیان ترکیه گفت: ما از آقای «دمیرتاش» برای انجام این دیداری که داشتیم، تشکر می کنیم. اگر در کشور ما بر اساس معیار عدالت و برابری قوانین تصویب شد، دیگر در این کشور کسی مجبور به مطالبه حق خود از راه دیگری نخواهد شد. اگر ما اشتراکاتی مانند ایمان و وطن داریم، نیازی به پیروی و جستجو در چیزهای دیگر نداریم.

«اوزگوندوز» با اشاره به نابرابری های موجود در ترکیه نسبت به شیعیان ادامه داد: امروز در ترکیه هیچ کس به اندازه شیعیان از حقوق خود محروم نشده است و نام شیعه هر روز با بهانه ای بر سر زبانها می آید و نسبت به آزار آنها اقدام می شود.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">