ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

 ترکیه آنلاین: یک روزنامه ترکیه روز سه شنبه نوشت: رسانه های نزدیک به اخوان المسلمین، فعالیت های مخالف خود با دولت السیسی را از استانبول مدیریت می کنند.


به گزارش ایرنا، روزنامه پرشمارگان ˈحریتˈ با عنوان درشت ˈرسانه های اخوان در استانبولˈ در صفحه نخست خود نوشت: مدیر مسوول شبکه تلویزیونی ˈرابعهˈ که در استانبول مستقر شده است، مدعی شده است در هماهنگی با اخوان المسلمین حرکت نمی کنند ولی به مخالفت با دولت السیسی فعالیت دارند.

این روزنامه نوشت: ادعا می شود رسانه های وابسته به اخوان در جاده موسوم به ˈباسین اکسپرسˈ در استانبول مستقر شده و در آستانه ها اجلاس عالی سرمایه گذاری که قرار است در ماه مارس برگزار شود، مردم را به شورش علیه دولت مصر تشویق کرده و برای خروج سرمایه گذاران خارجی از مصر آنها را تحریک می کند.

این روزنامه نوشت: خبرنگار حریت برای تحقیق این ادعاها و فعالیت رسانه وابسته به اخوان در استانبول به این مرکز رفته و با دست اندرکاران آن گفت و گو کرده است.

ˈسمیر العراقیˈ سخنگوی تلویزیون الرابعه در گفت و گو با خبرنگار روزنامه حریت گفته است بطور 12 ساعته از استانبول از طریق ماهواره برنامه پخش می کنند.




او گفته است: رابعه شرکت رسانه ای است که با حمایت دوستاران مصر تاسیس شده و علاوه بر رابعه دارای چند شبکه دیگر از جمله الشرق و الان می باشد.

حریت در ادامه به نقل از یک مقام در سفارت مصر در آنکارا نوشته است: این اولین بار نیست که چنین فعالیت رسانه ای مخالف را شاهد می شویم.

به نوشته حریت، مقامات وزارت خارجه ترکیه نیز می گویند تاکنون شکایتی از مقامات مصر در خصوص فعالیت این رسانه ها در ترکیه دریافت نکرده اند ولی اگر چنین شکایتی شود بررسی خواهند کرد.

پیشتر نیز برخی از رسانه های ترکیه از احتمال تبدیل شدن استانبول به مرکز جدید حضور رهبران اخوان المسلمین پس از اخراج آنان از قطر خبر دادند.

شبکه تلویزیونی ˈسی ان ان ترکˈ در شهریور ماه گذشته گزارش داد: هم اکنون شماری از رهبران اخوان المسلمین در آنکارا و استانبول اقامت دارند و احتمال می رود که دیگر رهبران این گروه نیز به ترکیه عزیمت کنند و استانبول به مرکز این گروه تبدیل شود.

اردوغان رییس جمهوری ترکیه که در جریان کودتای نظامی در مصر نخست وزیر بود، در آن دوران بارها تاکید کرده بود که ˈمحمد مرسیˈ رییس جمهوری مخلوع مصر که عضو اخوان المسلمین است را به عنوان ˈرییس جمهوری مشروع مصرˈ می شناسد و دولت ˈالسیسیˈ را به عنوان دولت قانونی این کشور نمی پذیرد.

روابط آنکارا – مصر با روی کار آمدن دولت السیسی تیره شده است.


۹۳/۱۱/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">