ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه گذرنامه رهبر دولت در سایه را باطل کرد

سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۵۵ ب.ظ
ترکیه آنلاین: دولت ترکیه گذرنامه ˈ فتح الله گولنˈ رهبر حزب جماعت نور و ساکن آمریکا را باطل کرد.

Gülen'in pasaportu iptal



خبرگزاری آناتولی امروز گزارش داد : گولن برای گرفتن گذرنامه خود اظهارات دروغ بیان کرده بود و به این دلیل گذرنامه وی باطل و مساله به اطلاع مسوولین آمریکا ˈکشور محل اقامت گولنˈ نیز رسانده شده است.

به نوشته این خبرگزاری گذرنامه گولن هفته گذشته باطل شده و گولن هنوز برای گرفتن گذرنامه جدید مراجعه نکرده است.

پس از عملیات فسادمالی و ارتشا در 17 و 25 دسامبر سال 2013 میلادی و بازداشت فرزندان برخی وزیران سابق کابینه به اتهام دست داشتن در سوء استفاده های مالی و متعاقب آن اتهام زدن به شخص ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر وقت و فرزندش ˈبلالˈ از سوی گولن ، دولت آنکارا حزب جماعت نور را به تلاش برای براندازی متهم کرد و مبارزه با این حزب که روزی نزدیک ترین متحد حزب ˈعدالت و توسعهˈ بود را آغاز کرد.

در راستای مبارزه با این حزب که از سوی دولت ترکیه متهم به همدستی و همکاری با موساد نیز می شود تاکنون دهها هزار نفر از هواداران جماعت نور از ادارات دولتی اخراج شده و یا محل کار آنان تغییر یافته است.

گولن رهبر جماعت یاد شده از 15 سال پیش تاکنون در آمریکا اقامت دارد.

در ماه گذشته در پی اقامه دعوی یک دادستان ترکیه علیه گولن به اتهام تلاش برای اندازی و تشکیل دولت در سایه اعلام شد که دولت ترکیه با بولتن قرمز خواستار اعاده گولن به ترکیه خواهد شد ولی تاکنون اقدام رسمی در این زمینه از سوی دولت آنکارا به عمل نیامده است.

پیش از این برخی رسانه های ترکیه اعلام کردند که گولن بدلیل نبود قرار داد استرداد مجرمین میان ترکیه و کانادا قصد عزیمت به کانادا و اقامت در تورنتو را دارد.


۹۳/۱۱/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">