ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

فرش قرمز وزارت صنعت برای پوشاک ترکیه

يكشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۳، ۰۵:۴۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک با اشاره به اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان صنعت نساجی با رکود روبه رو هستند، گفت: با کاهش تعرفه واردات پوشاک از کشور ترکیه عملا فرش قرمزی برای رقیب ترکی پهن کرده ایم.



به گزارش افکارنیوز، مهدی یکتا امروز در نشست خبری به بیان توضیحاتی در مورد نمایشگاه تخصصی پوشاک ایران پرداخت و اظهارداشت: بیش از ۷۰ درصد بازار پوشاک ایران در اختیار کالاهای وارداتی قاچاق از کشورهای چین و ترکیه است به همین منظور در صددیم با برگزاری این نمایشگاه‌ تابویی که از جنس ایرانی در بی کیفیت بودن آنها مطرح است را از بین ببریم.

وی با انتقاد از برگزاری همزمان نمایشگاه پوشاک ترکیه در ایران ، افزود: دولت ترکیه در قالب جوایز صادارتی و معافیت‌های مالیاتی حمایت‌های مطلوبی را از تولیدکنندگان خود انجام می‌دهد اما تولید کنندگان از حمایتی در داخل کشور برخوردار نیستند به همین دلیل برگزاری نمایشگاه همزمان ترکیه و ایران مناسب نیست.

وی با تأکید بر اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد پوشاک وارداتی از چین و ۳۰ تا ۴۰ درصد آن از ترکیه به کشور واردمی‌شود، اظهارداشت: کشورهای چین و ترکیه جوایز صادراتی ۱۸ درصدی پرداخت می‌کنند در حالی که در ایران این جایزه صادراتی تنها ۵ درصد بود که متأسفانه از همان روزهایی که صحبت از پرداخت آنها شد هنوز پرداخت نشده است.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک با بیان اینکه از همان روزهای نخست برگزاری همزمان نمایشگاه نساجی ایران و ترکیه اعتراضات خود را اعلام کردیم، تصریح کرد: در نهایت وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کرده که ضمن ارائه تخفیفاتی به تولیدکنندگان داخلی حاضر در این نمایشگاه تبلیغات داخلی را هم به تولیدکنندگان ایرانی واگذار کند تا آنها بتوانند اقدامات مناسبی را برای تبلیغ محصولات خود انجام دهند.

یکتا با اشاره به اینکه بیش از یک سال است که تولیدکنندگان صنعت نساجی با رکود روبه رو هستند، گفت: در ماه‌های پایانی سال که تولیدکنندگان و فروشندگان انتظار نتیجه گرفتن و فروش مناسب را دارند اما انعقاد قرارداد ترجیحی ایران و ترکیه با کاهش تعرفه واردات پوشاک ترکیه آسیب های زیادی را به تولیدکنندگان داخلی وارد می کند. در مجموع باید بگویم با کاهش تعرفه واردات پوشاک از کشور ترکیه عملا فرش قرمزی برای رقیب ترکی پهن کرده ایم.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک، اضافه کرد: درچند سال گذشته صنعت پوشاک ایران به دلیل مواجهه با پدیده قاچاق با رشد چندانی روبه رو نبوده است این در حالی است که بازار پوشاک ایران ظرفیت ۷ الی ۸ میلیارد دلاری دارد.

وی با اشاره به راهکارهای مبارزه با قاچاق پوشاک گفت: ناامن‌ کردن محل عرضه کالای قاچاق یکی از این راهکارها است همچنین حمایت از کارخانه‌های صنعتی بزرگ و راه‌اندازی مجدد مشوق‌های صادراتی از جمله راهکارهایی است که می‌تواند قاچاق پوشاک را کاهش دهد.

یکتا در ادامه این نشست خبری با اعلام اینکه تولیدکننده داخلی برای افزایش صادرات باید در بازار داخلی از پس رقیب خود بربیاید، گفت: ظرفیت صادرات نساجی ایران می‌تواند تا ۳ میلیارد دلار افزایش بیابد به شرط اینکه بسترهای مناسب برای صادرات فراهم شود و همچنین نقل و انتقال پول تسهیل یابد.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک با بیان اینکه در سال ۸۹ حجم صادارت محصولات نساجی ۲۵۰ میلیون دلار بوده است، افزود: در سال های گذشته به دلیل اعمال تحریم های بین المللی حجم محصولات نساجی کشور کاهش یافته به نحوی که در سال گذشته فقط ۳۵ میلیون دلار صادارت انجام داده ایم.


۹۳/۱۱/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">