ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن در تماس تلفنی با 'رجب طیب اردوغان' رییس جمهور ترکیه خواستار کمک دولت آنکارا به آزادی دو گروگان ژاپنی در دست داعش شد.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از آنکارا؛ منابع ریاست جمهوری ترکیه اعلام کردند که اردوغان و آبه شب گذشته یک تماس تلفنی انجام دادند.

در تماس تلفنی یاد شده علاوه بر بررسی روابط دوجانبه و مسایل بین المللی مساله ربوده شدن دو شهروند ژاپنی در سوریه از سوی نیروهای داعش نیز مطرح شد.

آبه در این تماس خواستار کمک ترکیه به آزادی این دو تبعه ژاپنی شد و اردوغان نیز اعلام کرد که ترکیه با حساسیت این مساله را دنبال می کند و آماده مبادله هرگونه اطلاعات در این زمینه با توکیو است.

در پی آزادسازی بیش از 40 گروگان ترک از دست نیروهای داعش که در سرکنسولگری این کشور در موصل به گروگان گرفته شده بودند و نیز در پی آزادی یک نظامی ترکیه در هفته گذشته تنها یک روز بعد از ربوده شده از سوی نیروهای داعش، احزاب مخالف، دولت آنکارا را به داشتن ارتباط با داعش متهم کرده اند.

طبق اخبار منتشره داعش برای آزادی دو گروگان ژاپنی از دولت توکیو خواهان 200 میلیون دلار شده است.

۹۳/۱۱/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">