ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: 'آرسلان بولوت' روزنامه نگار ترکیه با اشاره به ورود چهار هزار کامیون این کشور به سوریه در دو هفته گذشته، این سووال که محموله این کمکها چه بود و در اختیار چه گروهی قرار گرفته را مطرح کرد.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، بولوت در مقاله ای در روزنامه 'ینی چاغ' نوشت: خبر ارسال کمک از ترکیه به سوریه را خبرگزاری نیمه رسمی 'آناتولی' منتشر کرد. این خبرگزاری اعلام کرد که محموله این کامیونها 'کمکهای انسانی و تجاری' بوده است. کامیونهای ترکیه از مرز 'باب الهوی' سوریه نقطه مقابل مرز 'جلوه گز' در استان 'حاتای' وارد خاک آن کشور شده اند و پس از تخلیه بارهای خود، به ترکیه بازگشته اند.

بولوت افزود: نقطه مقابل مرز جلوه گز ترکیه تا پایان سال 2011 میلادی در دست نیروهای ارتش به اصطلاح آزاد سوریه بود و در ماه دسامبر2013 'جبهه اسلامی' با یک حمله ناگهانی مرز یاد شده را از دست نیروهای این ارتش گرفت .

به گفته وی ، ارتش آزاد سوریه منطقه مقابل روستای 'کار بیاض' در استان حاتای در خاک سوریه را اکنون در کنترل دارد.

وی افزود: کمکهای ادعایی ترکیه، به منطقه تحت کنترل ارتش آزاد سوریه وارد نشده و سووال این است که این کمکها چه بوده و در اختیار کدام گروه در سوریه قرار گرفته است.

دولت آنکارا پس از آغاز درگیریهای سوریه به صراحت از مخالفان و در راس آنها ارتش آزاد و پس از آن از برخی گروههای افراطی همانند 'جبهه النصر' حمایت کرد.

دولت آنکارا در سالهای اخیر هم از سوی احزاب مخالف و هم از سوی متحدین غربی این کشور به حمایت از گروههای افراطی در سوریه همانند 'داعش' متهم شده است .


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">