ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

رکورد فروش ملک به اتباع خارجی در ترکیه

شنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۴۵ ب.ظ
ترکیه آنلاین: فروش ملک به اتباع خارجی در ترکیه در سال 2014 میلادی با رشدی به میزان 55.6 درصد به 18 هزار و 959 واحد رسید که بالاترین رقم در فروش ملک به اتباع خارجی در ظرف یک سال در این کشور به شمار می رود.

2014'te 1 milyon 165 bin konut el değiştirdi


به گزارش ایرنا، در سال 2013 میلادی میزان فروش ملک به خارجی ها در ترکیه 12 هزار و 181 واحد اعلام شده است.

در سال های اخیر برای جذب سرمایه خارجی به ترکیه تسهیلات مهمی در فروش ملک به اتباع خارجی داده شده که گفته می شود افزایش فروش ناشی از این تسهیلات است.

به رغم این کارشناسان، بهترین گزینه را برای ترکیه سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ترکیه با انتقال فناوری پیشرفته ارزیابی کرده و می گویند که نبود جذب مطلوب این نوع سرمایه به ترکیه سبب شده است تا دولت برای جذب سرمایه خارجی دنبال گزینه های دیگری چون امکان فروش ملک برای اتباع خارجی باشد.

ترکیه با اصلاح قانون فروش ملک به اتباع خارجی، شرط اصل تقابل را با بسیاری از کشورهای خارجی حذف کرده است. افزون بر این برای کسانی که ملک در این کشور خریداری می کنند، امکان کسب مجوز اقامت یک ساله نیز می دهد.

پیشتر فقط برای اتباع کشورهای محدودی اجازه خرید ملک و کشورهایی که برای اتباع ترکیه اجازه خرید ملک را می دادند، چنین اجازه ای داده می شد. اکنون فروش ملک به خارجی ها سهل شده و فقط برخی ملاحظات امنیتی وجود دارد. از جمله فروش ملک در نواحی مرز و یا مناطق نزدیک به مراکز نظامی و امنیتی ممنوع است. در ضمن میزان فروش به اتباع خارجی نمی تواند از 10 درصد کل اراضی شهر مورد نظر فراتر رود.

بررسی آخرین آمار داده های موسسه آمار دولتی ترکیه نشان می دهد در سال گذشته میلادی در مجموع یک میلیون و 165 هزار و 381 واحد مسکن در ترکیه بفروش رسی که نسبت به سال 2013 میلادی 0.7 درصد افزایش دارد.

براساس این داده بیشترین مسکن با 225 هزار و 454 واحد در استانبول فروخته شد تا این کلان شهر سهمی برابر 19.3 درصد در کل فروش مسکن در ترکیه داشته باشد. آنکارا با 131 هزار و 825 واحد در ردیف دوم و ازمیر با 71 هزار و 779 واحد در ردیف سوم قرار گرفتند.

برابر 389 هزار و 689 واحد از منازل فروخته شده در ترکیه از طریق رهن، 775 هزار و 692 واحد نیز به سایر روش به فروش رسیده است.

براساس همین داده بیشترین فروش ملک در ترکیه به خارجی ها در آنتالیا به عنوان پایتخت گردشگری ترکیه صورت گرفته است.

در سال گذشته 6هزار و 542 واحد مسکن در آنتالیا به اتباع خارجی فروخته شده است. این نسبت در سال 2013 میلادی 5 هزار و 548 واحد بود.

براساس همین داده ها در سال گذشته نسبت به 2013 میلادی میزان فروش ملک به خارجی ها در استانبول با 128 درصد افزایش به 5 هزار و 580 واحد رسید. به این ترتیب سهم آنتالیا در فروش ملک به اتباع بیگانه در سال گذشته به 34.5 درصد و در استانبول 29.4 درصد رسید. شهرهای ساکاریا در شرق استانبول، ترابوزان در ساحل شرقی دریای سیاه، بورسا و یالوا در کناره دریای مرمره از دیگر شهرهای مورد علاقه سرمایه گذاران خارجی به شمار می رود.


۹۳/۱۱/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">