ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین:  احمد داود اوغلو' نخست وزیر ترکیه به روزنامه تایمز گفته است که از نظر آنکارا، بستن کامل مرزهایش با سوریه به منظور متوقف کردن پیوستن جنگجویان خارجی به گروه تروریستی داعش، امکان پذیر نیست.


به گزارش ایرنا، روزنامه تایمز روز پنجشنبه با اشاره به دیدار احمد داود اوغلو با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در لندن، نوشت از نظر نخست وزیرترکیه بستن کامل مرزهای طولانی اش با سوریه به دلایل فنی و اخلاقی ممکن نیست.

روزنامه تایمز نوشت: داود اوغلو در حالی این سخنان بر زبان می آورد که مقامات کشورهای اروپایی در جریان نشست دو روزه خود در لندن که قرار است از روز پنجشنبه برگزار شود، به دنبال یافتن راه هایی برای مقابله داعش و ممانعت از سفر اتباع اروپایی به سوریه بویژه از طریق خاک ترکیه هستند.

تایمز افزود: داود اوغلو که در طی دو ماه گذشته چهار مرتبه با دیوید کامرون در ارتباط مسایل سوریه، عراق و داعش گفت وگو کرده است، عنوان کرد: ما می توانیم مرز را ببندیم اما چه کسانی پناهندگان را نجات دهد و به جایی امن برساند؟ همه این افراد با پای پیاده فرار کرده اند و در این شرایط آیا ما می توانیم مرزها را بر روی آنان ببنیدم و آیا این عمل اخلاقی است.؟

داود اوغلو به تایمز گفته است: مرز مشترک ترکیه و سوریه 937 کیلومتر است و بلحاظ فنی بستن آن غیرممکن است چرا که ما نمی توانیم برای هر سانتی متر آن یک سرباز مستقر کنیم.

نخست وزیر ترکیه عنوان کرده است: ما البته می توانیم اعلام بکنیم که مرز ما با سوریه یک نقطه نظامی است و هیچ کس نباید وارد شود اما پس از آن همه شروع به انتقاد از ترکیه می کنند که چرا مرزهایش را بسته است و مردم بخاطر این مساله کشته می شوند.

وی با اشاره به فشار صورت گرفته بر روی ترکیه برای کنترل همه افراد مظنون خارجی که به این کشور می آیند، گفت: در سال گذشته میلادی آنکارا مانع از ورود 7 هزار نفر مظنون به این کشور شده و یکهزار و 300 نفر دیگر نیز اخراج کرده است.

داود اوغلو در همین حال انتظارات کشورهای غربی در این زمینه واقع بینانه ندانست و گفت که ترکیه در سال گذشته میلادی میزبان 35 میلیون گردشگر خارجی بوده است.

نخست وزیر ترکیه همچنین در گفت وگوی جداگانه با روزنامه ایندیپندنت گفته است: داعش مخلوق جنگ عراق و اشغال این کشور توسط آمریکا در سال 2003 میلادی، بوده است.

وی در این گفت وگو گفته است که در حال حاضر نزدیک به دو میلیون پناهنده بدلیل درگیری های سوریه و حملات داعش در سوریه و عراق به ترکیه آمده اند.

احمد داوداوغلو و دیوید کامرون در جریان دیدارشان که سه شنبه شب صورت گرفت درباره روابط دوجانبه ترکیه و انگلیس ، تحولات منطقه ای و بین المللی به ویژه تحولات عراق و سوریه و همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم گفت وگو و تبادل نظر کردند.

این دیدار در آستانه نشست، وزیران امور خارجه حدود 20 کشور جهان برای بررسی راه های مقابله با گروه تروریستی داعش، در لندن برگزار شد.

محور مذاکرات وزیران خارجه کشورهای شرکت کننده در این نشست بین المللی، بررسی توانایی هایی نظامی، مالی و ارتباطاتی گروه تروریستی داعش و نیز حضور افراد خارجی در میان این گروه، بیان شده است.

در این نشست همچنین قرار است در مورد راهبرد لازم برای مقابله دسته جمعی جامعه بین الملل با گروه تروریستی داعش و نیز ارایه های کمک های بشردوستانه به افراد آسیب دیده از حملات این گروه تروریستی بحث و گفت وگو صورت گیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">