ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

سرگذشت تلخ زنان آواره سوری در ترکیه

دوشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۳۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: مسئولان کمپ پناهندگان سوری در ترکیه از به فروش رسیدن آسان زنان سوری در این محل به دلیل مشکلات موجود در آن خبر می دهند.



به گزارش مهر، روزنامه جمهوریت ترکیه در روزهای گذشته گزارشی از فروش زنان سوری در کمپهای پناهندگی این کشور منتشر کرد.

در ابتدای این گزارش، ماجرای «ستاره» زن 27 ساله ای که دو سال است در ترکیه کار می کند قرار دارد. نام اصلی اش نجمه است، اما برای خود اسم ترکی ستاره را انتخاب کرده است. از یک پدر سوری و یک مادر عراقی به دنیا آمده است. یک پسر هشت ساله دارد. دو سال است که پسرش را ندیده. برای خبرنگار از شرایط کار کردن در رستورانهای شهر می گوید: «رستورانها به عنوان کارگر زنها را استخدام می کنند اما پس از مدتی از آنها می خواهند که سر میز مردها بنشینند و با آنها هم صحبت شوند. نصف پولی که هر مشتری به رستوران می پردازد، به ما می رسد. اما اگر بخواهی از مدیر رستوران پول قرض بگیری، پس از چند وقت پولشان را با چند برابر سود از تو پس می خواهند. اگر نتوانی پول را پرداخت کنی تو را وادار به تن فروشی می کنند.»

ممکن است اول با خود بپرسید که کار کردن یک زن پناهنده در رستوران مگر ممکن است؟ مگر کسی نظارت نمی کند؟ اما گویی قضیه بسیار پیچیده تر از یک نظارت ساده است.

بر اساس اطلاعات ثبت شده در سازمان مدیریت بحران ترکیه، در این کشور 22 کمپ پناهندگی موقت و حدود 220 هزار پناهنده وجود دارد که در این میان 107 هزار نفر این تعداد را پناهندگان زنان تشکیل می دهد.

یکی از این کمپ های پناهندگی که در شهر کاراکامیش واقع در استان غازیان تپ ترکیه قرار دارد، این روزها پناهگاه 8000 مهاجر سوری  است. پناهندگان این کمپ بین ساعتهای 8 صبح الی 21 حق ورود و خروج دارند. در کمپ افرادی تحت عنوان 'مختار' فعالیت می کنند که مسئولیت کنترل پناهندگان را به عهده دارند. یکی از این مختارها می گوید: یعضی ها می خواهند از داخل کمپ زن خریداری کنند. اول از اداره نامه می گیرند و وارد کمپ می شوند. سپس با زنی که می خواهند آشنا شده و از طریق واسطه ها وی را می خرند. در این روند واسطه های بسیاری از جمله خود مختارها وجود دارند که در داخل و خارج کمپ همکاری می کنند. تمام این کارها هزینه ای دارد. بسیاری از زنان کمپ، تحت عنوان ازدواج دینی، به مردهایی که وارد کمپ می شوند فروخته شده اند.

مختار برای خبرنگار توضیح می دهد که قیمت خرید زن از کمپ پناهندگان 5000 لیر ترکیه (معادل 2500 دلار) است که البته جای چانه زنی هم دارد! این پول به نسبت های مشخص، بین واسطه های این تجارت کثیف پخش می شود.

مختار اضافه می کند : ازدواج رسمی لازم نیست، برای همین خیلی از مردها پس از مدتی زنی را که خریده اند را پس می آورند. اغلب موقع خرید یک زن به او زینت آلات هدیه می دهند که پس از مدتی انها را پس می گیرند. زنانی را که چند ماه پیش خریده بودند را جلوی در کمپ رها می کنند و کمپ دوباره به این افراد راه می دهد. هیچکس روی این کار نظارتی نمی کند، هم زن پناهنده زیاد وجود دارد و هم واسطه. این کار آنقدر علنی شده است که حتی پرسنل اداره هم با افراد همکاری می کنند. دخترهایی که 15 سال دارند، با وعده ی زندگی راحتتر و رهایی از شرایط دشوار پناهندگی فروخته می شوند. دخترها را پس از 4-5 ماه پس می فرستند. بعضی از کارمندان سازمان مدیریت بحران هم نیمه شب وارد کمپ شده و سپس داخل چادر بعضی از پناهندگان می شوند. چندین بار این موضوغ را پیگیری کردم ولی به هیچ نتیجه ای نرسیدم.


۹۳/۱۰/۲۹

نظرات  (۱۶)

بر پدر و مادر اردوغان لعنت. روزی خواهد رسید که همین رفتارو با زنان ترک خواهند داشت
۳۰ دی ۹۳ ، ۰۶:۵۹ در پاسخ به بیات
فوری ذوق زده نشو ... این روزنامه همون روزنامه ای هستش که به بهانه ی مخالفت با اردوغان کاریکاتور حضرت محمد (ص) رو هم چاپ نمود و از هر فرصتی برای اعتراض به حکومت استفاده می کنه...اگه به اینها بود همین آواره ها در سرمای سوریه تلف شده بودند.
در ضمن برای آواره ها در کمپ مورد نظر امکانات لازم فراهم شده ولی برخی برای کار و کسب درآمد راهی شهرهای بزرگ شدند که این امر حتی با اعتراض شهروندان نیز مواجه شده.
دوست عزیز لعن و نفرینت رو برای مسببین اصلی نگه دار.
مگه اردوغان در امور داخلی سوریه دخالت نکرده؟ مگه اردوغان از تروریستهای جیهه النصره و داعش حمایت نکرد؟ اردوغان نگفت ما نماز عید فطر رو در مسجد اموی دمشق خواهیم خواند؟
فکر میکنید مسببش کیه؟
خب چیزی که مشخصه دیگه نیازی به کنایه نداره. خدا اردوغان  کثافت رو لعنت کنه
۳۰ دی ۹۳ ، ۲۳:۲۲ سیاستمدارن ترکیه نوکر پنهانی اسرائیل
سیاستمداران ترکیه چه لائیکها از حزب جمهوری خواه خلق و حزب حرکت ملی و ... چه به ظاهر اسلام گراهایی چون عدالت و توسعه لبه های قیچی هستند و هر کدوم هر جور تونستند به اسلام ضربه زدند.
حزب عدالت و توسعه در حال حاضر اصلی ترین حامی مقاومت فلسطین و حماس هستش و در مقابل عربستان و مصر قرار دارند.
در ضمن بله سوریه حامی مقاومت لبنان و حزب الله بوده ولی در فلسطین بیشتر ضد حماس و در کنار جبهه خلق فلسطین بوده.

در پاسخ به راستگو:
دو سه سال پیش نه داعش وجود داشت و نه النصره ولی در اون زمان هم 150000 نفر شهروند سوری به دلیل بمباران هوایی کشته شده بودند و شاید همین اعمال خشونت آمیز موجب ایجاد این گروههای افراطی شد ... الله اعلم
در شروع بهار عربی اردوغان به بشار اسد چندین نامه نوشت و به اون هشدار داد که بهار عربی به سوریه نیز خواهد رسید و بهتره که نظام سوریه با انجام برخی اصلاحات از این ماجرا پیشگیری بکنه مشابه همین نامه به پادشاه مراکش نیز نوشته شد و پادشاه مراکش با انجام برخی اصلاحات دموکراتیک و افزایش اختیارات مردم جلوی خشونت ها رو گرفت ولی بشار اسد چیکار کرد با کشتار مردم آتیش این ماجرا رو شعله ورتر کرد. واقعا اگر به دنبال مقصر اصلی بگردیم اون بشار اسد هستش که با ناکارامدیش اوضاع رو برای متحدانش هم سختتر کرد و اگه ایران زودتر ماجرا رو کنترل نمیکرد امروز سوریه هزاران بار سقوط کرده بود.
۰۳ بهمن ۹۳ ، ۱۵:۳۷ در پاسخ به صادق
آقا صادق لطفا کمی بیشتر مطالعه کنید.این که حزب اردوغان حامی حماس است چون حماس زیر مجموعه اخوانی هاست.دقیقا به همین دلیل است که تا همین امروز هم اردوغان و حزبش از مرسی برکنار شده حمایت می کند.
در مورد نفاق سیاستمداران ترکیه هم همین بس که پس از سرکوب قیام مردم بحرین توسط آل خلیفه همین اردوغان در کاخ ریاست جمهوری از پادشاه بحرین تقدیر کرد. متاسفانه اکثر سیاستمداران ترکیه عوضی هستند.
دوست عزیز تا جاییکه بنده یادمه اردوغان هیچ تقدیر و قدردانی از پادشاه بحرین نداشته. اگر لینک و منبعی برای حرفاتون دارین خوشحال میشم ببینم.
تا جایی که بنده اطلاع دارم موضع گیری اردوغان در قبال بحرین به زمان نخست وزیریش (سال های 89-91) برمیگرده که در اون سالها حوادث بحرین و دخالت آل سعود در این کشور رو به کربلا تشبیه کرد و پس از آن نیز در سال 91 اشاره کرد که گویا مداخله ی نیروهای آل سعود در چارچوب توافق نامه شورای همکاری خلیج فارس هستش و با اشاره به انتخابات اخیر انجام گرفته موضوع بحرین را خیلی خاص ندانست.

اگر منظورتون اخبار زیر هستش بهتره فقط به تیتر خبر اکتفا ننموده و کل خبر را با دقت مطالعه نمایید:
http://www.tabnak.ir/fa/news/154063/%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%88%D8%BA%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D8%A8%D9%84%D8%A7-%D8%AA%D8%B4%D8%A8%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D8%AF
http://www.asriran.com/fa/news/207133/%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%88%D8%BA%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%84%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D8%B5%DB%8C-%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

بله حماس زیرمجموعه ای از اخوان هستش و با این حال ترکیه از حزب فتح نیز حمایت کرده و موجبات نزدیکی و سازش این دو حزب در مقابل اسرائیل را نیز فراهم میکنه. از سویی دیگر پادشاه بحرین سیسی و کلا زیرمجموعه ی آل سعود در نقطه مقابل اخوان و ترکیه قرار دارند نه اینکه کنار هم باشند.
خدا به رییس جمهور سوریه لعنت کنه
اردوغان چی کارکنه
پاسخ به صادق:
آمار شما درباره تعداد آواره های سوریه خیلی جالب بود!!!!!!
150000 نفر؟؟؟؟؟
تا اسفند سال 90 حدود هزار نفر در درگیریهای داخلی سوریه کشته شدند. این آمار شما کجا و اصل واقعیت کجا؟

اردوغان فروردین 91 اومد ایران و رفت مشهد. اونجا ازش پرسیدن چرا نسبت به وقایع بحرین موضعگیری نمیکنه؟ جواب داد در بحرین که خبری نیست!!!!
در سوریه هه پرسی شد و مردم یکبار دیگر به صورت قاطع به بشار رای دادند. چرا اردوغان آرای مردم رو ندید؟
اردوغان چکاره هست که تروریستهای جبهه النصره و داعهش رو تجهیز میکنه و اونا رو به سوریه میفرسته؟
اینکار اردوغان چه نسبتی با اسلام داره؟
رفتار این مرتیکه شیطانی هست نه انسانی.
همش میخواد تو سیبل اخبار باشه مثل احمدی نژاد
تعداد آواره ها؟ بله در مورد تعداد کشته ها من به صورت تخمینی گفتم.
تا اواخر همین سال 2014 گفته می شد که 100000 کشته وجود داره ولی بعدا گفته شد که این آمار اصلا دقیق نبوده و خیلی از مرگها گزارش نمیشه و خیلی دیگه غیرمستقیم رخ میده که بعدا تعداد کشته ها حدود 300000 اعلام شد. بنده هم با توجه به این آمار تخمینی گفتم ولی این کلیت موضوع رو زیر سوال نمیبره
در لینک زیر آمار کشته شدگان غیرنظامی و نه جنگجویان به تفکیک جنسیت، کودکی و غیره در عرض یک ماه (همین دسامبر سال 2014) آورده شده که سهم هر یک از گروه ها رو نشون میده:
http://www.ibtimes.com/syrias-civilian-death-toll-islamic-state-group-or-isis-far-smaller-threat-bashar-1775238
حالا شما این آمار رو تعمیم بده به سه سال!!

اولا در سوریه همه پرسی نشد بلکه انتخابات صورت گرفت بین دو نماینده و به عبارتی بین بد و بدتر - اردوغان در مقابل پوتین که همین ادعا رو کرده بود گفت: "در دنیا همه ی دیکتاتورها با رای های خیلی بالا سر کار میان، در مصر این رو مشاهده می کنیم در گذشته ی کشور خودمان نیز امثال این رو بسیار دیده ایم"
۰۵ بهمن ۹۳ ، ۲۳:۱۸ متنفر از منافقان ترکیه
ایشالا به زودی این اردوغان کثیف نتیجه کارهاش رو می بینه. 
پاسخ به صادق:
انتخابات بین دو نماینده بد و بدتر 
آره نماینده خوب هم حتما یکی از اعضای گروهک ارتش آزاده که جگر سربازسوری رو توی شهر حمص به دندون کشید؟

همون شخصی که ازش صحبت میکنین اون موقع گفته شد که شخص مربوطه دقیقا خاطرم نیست ولی فکر کنم به دلیل تجاوز به زنش بود که این کار رو کرده بود و بعدش هم به دلیل کاری که انجام داده بود محاکمه شده و به زندان انداخته شد.
البته من ادعا نمی کنم که از همه چیز اطلاع دارم ولی شما هم نباید این ادعا رو بکنین. به هر حال از همه چیز اطلاع نداریم. در ضمن طبق ادعاها خیلی از زن و بچه های شورشیان در بازدیدهای منزلشون در صورتی که مرد خانواده خونه حضور نداشت توسط برخی از افراد ارتش مورد تجاوز قرار قرار میگرفتند. احتمال درست بودن این ادعا هم کم نیست به هر حال خلاء قدرته و کنترل کافی وجود نداره حتی ویدیوها از برخورد نامناسب در اینترنت موجوده.
۰۷ بهمن ۹۳ ، ۱۱:۱۶ پاسخ به صادق
من ادعا نکردم از همه چیز اطلاع دارم ولی هر کس میتواند ادعایی کند و بگوید چون فلانی این کاررو کرد من هم جگرش را درمی آورم؟ اصلا از کجا معلوم که دروغ نگفته باشد؟ از کجا معلوم که واقعا محاکمه شده باشد و به زندان رفته باشد؟ البته فکر می کنم موضوع را بیش از این کش ندهیم بهتر باشد
درست، اصلا فردی که جگرش درآورده شده بود لزوما شخص مربوطه نبوده و به همین جهت هم این امر توسط خود مخالفان هم مورد سرزنش قرار گرفت. بله دقیقا، کاملا موافقم.
مرگ بر اردوغان منافق و مزور

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">