ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: صدها تن از مردم ترکیه با برگزاری راهپیمایی اعتراض‌آمیز، مخالفت خود را با اقدام روزنامه ترک‌زبان جمهوریت در انتشار کاریکاتورهای شماره اخیر مجله شارلی‌ابدو علیه پیامبر اسلام(ص) اعلام کردند.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مردم ترکیه در راهپیمایی اعتراض‌آمیز در خیابان‌های آنکارا علیه اقدام روزنامه ترکیه‌ای جمهوریت در انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز مجله فرانسوی شارلی ابدو شرکت کرده و اعلام کردند که از این روزنامه ترک‌زبان انتقام خواهند گرفت.

معترضان با تجمع در نزدیکی دفتر روزنامه جمهوریت در آنکارا شعارهایی علیه مسوولان روزنامه سر دادند و آنها را به انتقام‌ تهدید کردند.




روزنامه جمهوریت اخیراً چهار صفحه از کاریکاتورها و مقالات مجله شارلی ابدو را منتشر کرد که هیچ یک از کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر (ص) در این چهار صفحه نبود اما دو تن از ستون نویسان روزنامه ترک زبان در مطالبی که درباره حوادث پاریس و نشریه شارلی ابدو نوشته بودند کاریکاتور موهن پیامبر اسلام را در اندازه کوچک آورده بودند.

نیروهای پلیس این کشور نیز با اتخاذ تدابیر امنیتی سعی در ممانعت از وقوع هر گونه درگیری میان معترضان و مسئولان روزنامه ترک زبان دارد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">