ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

دخالت دولت ترکیه در امور قضایی حاشیه ساز شد

پنجشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۴۵ ب.ظ
ترکیه آنلاین: وزیر دادگستری ترکیه در پی انتقاد رییس دیوان عالی قضایی این کشور مبنی بر مداخله دولت در کار نیروهای این دیوان، محل نشست را در آنکارا ترک کرد.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری 'ملیت'، در این نشست که از سوی انجمن حقوقدانان قانون اساسی و با حضور 'جمیل چیچک' رییس مجلس و نمایندگان احزاب سیاسی ترکیه در آنکارا برگزار شد، 'علی آلکان' رییس دیوان عالی قضایی این کشور در سخنانی تغییرات در قوانین مرتبط با اختیارات و فعالیت دیوان عالی ترکیه را مغایر با استقلال دادگاه ها دانست.

وی افزود: اقداماتی که از سوی دولت برای تغییر قانون فعالیت دیوان عالی قضایی صورت گرفته، موجب کاهش استقلال دادگاه عالی شده و دادگاه ها به یک تشکیلات اداری وابسته تبدیل خواهند شد .


او ضمن تاکید بر لزوم استقلال نیروهای قضایی و عدم مداخله دولت در این نهاد، گفت: قضات و دادستان ها باید بتوانند حکم خود را با وجدان آسوده و بدون این که با هیچ فشاری مواجه شوند، صادر کنند.

در پی این سخنان رییس دیوان قضایی ترکیه، 'بکر بوزداغ' وزیر دادگستری این کشور محل نشست را ترک کرد.




وزیر دادگستری ترکیه اعلام کرد که از سخنرانی در این نشست منصرف شده است.

مخالفان دولت آنکارا و 'رجب طیب اردوغان' رییس جمهوری ترکیه، مدعی هستند که حزب حاکم 'عدالت و توسعه' در 12 سال گذشته، تلاش کرده تا استقلال سه قوه را زیر سوال ببرد و با بهره گیری از اکثریت کرسی های خود در مجلس، حاکمیتش را بر هر سه قوه تحمیل کند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">