ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: روزنامه 'جمهوریت' ترکیه که از مدافعان رژیم لائیک و در صف مخالفان دولت آنکارا قرار دارد، اقدام به نشر کاریکاتورهای مجله فکاهی 'شارلی ابدو' کرده است.




به گزارش ایرنا، پلیس استانبول ابتدا مانع از پخش این روزنامه صبح شد ولی سپس با دستور دادستانی به پخش روزنامه اجاره داد.

در این میان خبرگزاری آناتولی از استانبول گزارش داده است که پلیس برای جلوگیری از وقوع حمله به ساختمان این روزنامه در منطقه شیشلی استانبول، کوچه ای که ساختمان این روزنامه در آن قرار دارد، برای رفت و آمد خودروها بسته و تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف ساختمان جمهوریت اتخاذ کرده است.

روزنامه جمهوریت چهار صفحه اول شماره جدید شارلی ابدو بعداز وقوع حمله تروریستی اخیر در پاریس را چاپ کرده است.

این روزنامه در تاسیسات چاپخانه گروه بزرگ رسانه ای 'دوغان' به چاپ می رسد و تیراژ آن زیر 50 هزار نسخه در روز است.

پلیس به دنبال اطلاع از نشر کاریکاتورهای اهانت آمیز و تحریک انگیز شارلی ابدو در جمهوریت، بامداد امروز جلوی کامیونهای حامل روزنامه جمهوریت را که از این چاپخانه خارج می شدند، گرفت ولی گویا جمهوریت با آگاهی از این مساله پیشتر دادستانی استانبول را در جریان گذاشته و در نهایت به دستور دادستانی به پخش روزنامه اجاره داده شد.

'اوتکو چاکر اوز' رئیس هیات تحریره این روزنامه در تارنمای جمهوریت نوشت: گفت: برای حمایت از آزادی بیان، گزینه ای از کاریکاتورهای شماره ویژه شارلی ابدو بعداز حمله تروریستی اخیر را به چاپ رسانده اند.

در این میان یک گروه از اعضای تشکلی موسوم به 'اتحادیه ملی دانشجویان ترکیه' با تجمع در نزدیکی ساختمان روزنامه جمهوریت در آنکارا علیه اقدام روزنامه در انتشار کاریکاتورهای شارلی ابدو دست به تظاهرات زدند.

این گروه که در اولین ساعات بامداد امروز در مقابل ساختمان روزنامه جمهوریت در آنکارا تجمع کرده بودند، شعار دادند تحریک های زشت شارلی ابدو ادامه دارد.

به گزارش آناتولی 'عمر نسوح اردوغان' رئیس این تشکل طی سخنانی در مقابل ساختمان جمهوریت گفت: راهپیمایی دولتمردان جهان در بعداز حملات علیه شارلی ابدو در پاریس نشان داد که تبعیض جدی در بر خورد با قتل عام ها و دین ها وجود دارد و وقتی این فجایع علیه مسلمانان صورت می گیرد، هیچ واکنشی نشان داده نمی شود.

او با انتقاد از انتشار برخی از کاریکاتورهای شارلی ابدو در روزنامه جمهوریت گفت: ما طرفدار آزادی بیان و مطبوعات هستیم ولی باید دید چنین اقدامی از سوی جمهوریت به کدامین دولتها خدمت می کند.

شماره تازه نشریه طنز فرانسوی، شارلی ابدو، با کاریکاتور اهانت آمیز دیگری در روی جلد آن منتشر شده است.

نسخه جدید شارلی ابدو در شش زبان - از جمله انگلیسی، عربی و ترکی - منتشر می شود.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">