ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: ترکیه که در سال 2014 میلادی پذیرای 4.4 میلیون گردشگر روس بود، در نگرانی از کاهش سفر گردشگران روسیه به این کشور ناشی از تحولات اقتصادی در بازار جهانی نفت، برای حفظ بازار گردشگری خود در صدد ارایه تسهیلاتی جدید به این گردشگران است.


به گزارش ایرنا، شرکتهای گردشگری ترکیه به دولت آنکارا پیشنهاد داده اند تا سوخت پروازهای مستقیم از روسیه به ترکیه از محل بودجه حمایت از صنعت گردشگری این کشور تامین شود و به گردشگران روس اجازه داده شود، بدون گذرنامه و با کارت ملی خود به ترکیه سفر کنند.

به دنبال افت شدید ارزش 'روبل' (واحد پولی روسیه) در ترکیه و کاهش درآمدهای نفتی روسیه و اعمال تحریم های غرب علیه آن کشور، سفر گردشگران روس به ترکیه به شدت کاهش یافته و این وضعیت صنعت گردشگری و بخش هایی که در ارتباط با این صنعت در ترکیه فعال هستند به ویژه بخش پوشاک استانبول را نگران کرده است.

'محمد ارسوی' مدیر شرکت گردشگری 'ارسوی' ترکیه در این رابطه به روزنامه 'حریت' گفت: بحران اقتصادی در روسیه، سفر گردشگران آن کشور به ترکیه را به مخاطره انداخته است.

به نوشته این روزنامه، ترکیه برای حفظ بازار گردشگری خود در روسیه باید تمهیدات جدی از جمله تامین هزینه های سوخت پروازهای مستقیم از روسیه به ترکیه را تامین کند.

ارسوی با اشاره به اینکه دست اندرکاران صنعت گردشگری ترکیه پیشنهادات خود را برای حفظ بازار گردشگری روسیه به دولت آنکارا ارایه داده اند، افزود: در سال گذشته میلادی به رغم اینکه سفر گردشگران روسی به ترکیه 25 درصد کاهش یافت، سفر گردشگران این کشور به ترکیه به 4.4 میلیون نفر رسید، اما انتظار می رود امسال این رقم بین 30 تا 35 درصد افت داشته باشد.

ارسوی تاکید کرد که دولت آنکارا باید برای جلوگیری از کاهش بیشتر گردشگران روس به ترکیه، تشویق های جدی اجرا کند.

حریت در خبر دیگری، سرانه هزینه گردشگران خارجی در ترکیه را 824 دلار ذکر کرده و نوشت: این درحالی است که سرانه هزینه گردشگران روسیه در ترکیه بیش از یک هزار دلار بود.

گردشگران روس در سفر به ترکیه بیشتر مناطق گرمسیری جنوبی و سواحل دریای مدیترانه را ترجیح می دهند.

صنعت گردشگری ترکیه یکی از مهمترین اقلام درآمد ارزی این کشور محسوب می شود. ترکیه در سال گذشته پذیرای بیش از 35 میلیون گردشگر خارجی بود که درآمد ارزی آن در حدود 32 میلیارد دلار برآورد شده است .


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">