ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین:  رئیس اتاق بازرگانی منه‌من در ازمیر ترکیه گفت: ما آمادگی کامل برای همکاری در زمینه‌های گردشگری و تجاری با استان فارس و شیراز را داریم.




به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، «ییلماز گورال»، شنبه 20 دی در دیدار هیئت تجاری ترکیه‌ای با مدیران سازمان میراث فرهنگی فارس و اعضای اتاق بازرگانی شیراز گفت: زمینه‌های خوبی برای توسعه فعالیت‌های تجاری و تبادل گردشگر بین ایران و ترکیه بخصوص بین ازمیر و استان فارس و شیراز وجود دارد.

وی با یادآوری اینکه مجموع تجارت ایران و ترکیه اکنون سالانه 15 میلیارد دلار است، خاطرنشان کرد: افزایش این رقم یکی از اهداف توسعه روابط تجاری و گردشگری است که منافع اقتصادی دو کشور را تامین خواهد کرد.

این فعال تجاری ترکیه با بیان اینکه سالانه حدود 2 میلیون گردشگر از ایران به ازمیر ترکیه سفر می‌کنند، گفت: اما متاسفانه تعداد گردشگرانی که از ترکیه به ایران سفر می‌کنند بسیار محدود است و یکی از اهداف توسعه روابط می‌تواند افزایش شمار گردشگران باشد.

گوردال با تصریح اینکه شباهت‌های زیادی بین ازمیر و فارس و منه‌من و شیراز وجود دارد، گفت: این منطقه به لحاظ کشاورزی خصوصا در تولید پنبه، در سطح ترکیه و جهان شناخته شده است.

وی با اشاره به محدودیت‌های ترکیه در ذخایر انرژی فسیلی گفت: با توجه به دسترسی نداشتن ما به ذخایر نفتی، به‌دنبال تامین انرژی برق با استفاده از آب و آفتاب هستیم.

گوردال به فعالیت‌های ازمیر در تجارت پوشاک، چرم، کفش و پروفیل‌های ساختمانی اشاره و خاطرنشان کرد: در زمینه‌های توریستی، ایجاد مراکز اقامتی و پذیرایی و ... ظرفیت‌های خوبی در ازمیر وجود دارد.

این فعال تجاری کشور ترکیه همچنین به وجود ظرفیت‌های ترابری هوایی در کشورش اشاره و تاکید کرد که امکان توسعه پرواز در خطوط هوایی شیراز به ترکیه و همچنین اتصال شیراز و فارس به سایر کشورهای جهان از طریق ترکیه و با بهره‌بردن از امکانات خطوط هوایی آن کشور وجود دارد.

به گزارش ایسنا،‌ صبح امروز یک هیئت تجاری، بازرگانی از ازمیر ترکیه، برای دیدار با اعضای اتاق بازرگانی شیراز و مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس و زمینه‌سازی برای ایجاد و توسعه ارتباطات تجاری و گردشگری، به شیراز وارد شدند.


۹۳/۱۰/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">