ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: برای اولین بار در ترکیه ، بانوی محجبه عضو 'شورای آموزش عالی' این کشور ترکیه شد.



به گزارش ایرنا، 'رجب طیب اردوغان' رییس جمهوری ترکیه روز شنبه پیشنهاد هیات وزیران این کشور در زمینه انتصاب 'زلیخا کاچاک تایفون' استاد دانشکده پزشکی دانشگاه 'ساکاریا' در شورای آموزش عالی ترکیه را تایید کرد و به این ترتیب وی به عنوان اولین عضو محجبه این شورا انتخاب شد.

شورای آموزش عالی ترکیه نهادی فرهنگی است که اداره امور دانشگاههای این کشور را بر عهده دارد.

شورای یاد شده پس از کودتای نظامی 1981 میلادی از سوی نظامیان در قانون اساسی تدوین شد و از دهه 90 میلادی حجاب اسلامی در دانشگاههای ترکیه را ممنوع اعلام کرد.

اعلام ممنوعیت حجاب اسلامی در دانشگاههای ترکیه که تنها چند سال قبل و پس از روی کارآمدن حزب 'عدالت و توسعه' آزاد شد، موجب مظالم بی شماری علیه دختران محجبه در ترکیه شد و امکان تحصیلات عالیه از آنها را سلب کرد.

در سالهای اخیر ممنوعیت استفاده از حجاب اسلامی در دوایر دولتی و دانشگاههای ترکیه لغو شده و در مجلس ملی این کشور نیز در سال گذشته پنج نماینده حزب عدالت و توسعه، هنگام حضور در نشستهای این مجلس، استفاده از حجاب اسلامی را آغاز کردند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">