ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه


ترکیه آنلاین: در حالی که شرکت هوایی اطلس جت با صدور ابلاغیه‌ای اعلام کرده بود نرخ برابری دلار بر روی سیستم اطلس جت تا اطلاع ثانونی با مبلغ 3200 تومان اعمال خواهد شد اما در کمتر از 2 ماه نرخ برابری دلار را به 3350 تومان تغییر داد.

سایت صبحانه نوشت: با توجه به نوساناتی که طی هفته های اخیر در بازار ارز به وجود امده است، برخی مجموعه های اقتصادی و گروههای مرتبط با انتقال ارز، اقدام به تغییر قیمت های خود با توجه به گران شدن ارزهای مشهوری چون دلار آمریکا کرده اند. به نظر می رسد اگر دستگاههای مربوطه علاقمند به کنترل این نرخ هستند، بهتر است کار را از ارائه تذکر و هشدار به این مجموعه ها آغاز کنند.

به عنوان مثال، در حالی که شرکت هوایی اطلس جت با صدور ابلاغیه ای به همه آژانس های هواپیمایی در اواخر مهرماه اعلام کرده بود که نرخ برابری دلار بر روی سیستم اطلس جت از این پس تا اطلاع ثانونی با مبلغ 3200 تومان محاسبه و اعمال خواهد شد، در کمتر از 2 ماه بعد با ارسال ابلاغیه ای جدید، تاکید کرده است که نرخ برابری دلار را به 3350 تومان تغییر داده است.

 


 

اما طی روزهای اخیر نیز، این شرکت ترکیه ای مجددا قیمت های خود را افزایش داده و با نرخ 3500 تومان اقدام به فروش بلیت های خود می کند، یعنی درست 1 ماه پس از ابلاغیه خود در خصوص فروش بلیت به قیمت 3350 تومان و دقیقا از روز اول ژانویه سال 2015.


درست است که در بازار آزاد، این مبلغ بیش از میزانی است که در 2 بخشنامه اطلس جت ذکر شده اما تاثیر روانی چنین اقداماتی بر روی آژانس های ایرانی و مسافران پروازهای خارجی نیز موضوعی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. از سوی دیگر، عملا این شرکت بلیت های خود را برای مسافران ایرانی گران تر کرده است در حالی که ایرلاین های ایرانی علی رغم این افزایش نرخ دلار، اقدامی انجام نداده اند.
اطلس جت (Atlasjet) یک شرکت هواپیمایی ترکیه‌ای است که در سال 2001 تاسیس شده و در حال حاضر روزانه به 17 مقصد از جمله تهران پروازهای مستقیم دارد. دفتر مرکزی شرکت اطلس جت در شهر استانبول قرار دارد و این شرکت، رقابت زیادی با ایرلاین های ایرانی برای جذب مسافر به مقصد استانبول داشته است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">