ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: خانم 'صدف کاباش' روزنامه نگار ترکیه که در صفحه توییتر خود با موارد فساد مالی و ارتشاء در ترکیه مخالفت کرده بود، بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفت.


به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های ترکیه، کاباش پس از دادن پیامی در صفحه توییتر خود در مخالفت با موارد فساد مالی و ارتشاء در این کشور، از سوی 'نیروهای مبارزه با ترور' شهربانی استانبول بازداشت شد.

منزل کاباش نیز از سوی نیروهای پلیس مورد بازرسی قرار گرفت.

کاباش دیشب پس از بازداشت از سوی دادستانی استانبول، تحت بازجویی قرار گرفت، ولی به حکم دادستانی این شهر آزاد شد.

وکیل مدافع کاباش نیروهای مبارزه با ترور شهربانی استانبول را متهم کرد که موکلش را هدف تیررس سازمانهای تروریستی قرار داده اند.

در پی تغییر در قانون جزایی ترکیه، نیروهای پلیس این کشور بدون حکم دادستانی با عنوان 'مظنون'، امکان جلب و بازداشت افراد را دارند.

اقدامات دولت آنکارا در گسترش حیطه اختیارات نیروهای پلیس و محدودسازی دامنه آزادیهای فردی در این کشور موجب انتقادهای گسترده در جامعه ترکیه شده و مخالفان، دولت را متهم به تلاش برای برقراری دیکتاتوری می کنند.

از سوی دیگر نهادهای بین المللی روزنامه نگاری در سالهای اخیر دولت آنکارا را متهم می کنند که آزادی خبرنگاران و فعالیت خبری در این کشور را محدود کرده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">