ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: به دعوت انجمن جوانان آناتولی، محافل اسلامگرای ترکیه چهارشنبه شب در شب ژانویه در 9 شهر این کشور مراسم جشن ' سالگرد فتح مکه و ضیافت قرآن کریم ' برگزار کردند.



به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری 'دوغرو خبر'، در حالیکه بر اساس تقویم رسمی ترکیه امروز اول سال جدید میلادی است، تضاد عقیدتی میان تقویم هجری و میلادی در جامعه ترکیه همزمان با شب ژانویه یک بار دیگر خودنمایی کرد.

دهها هزاران تن در شهرهای مختلف این کشور برای استقبال از سال جدید 2015 میلادی در میادین بزرگ شهرهای خود تجمع کرده و جشن و پایکوبی کردند.

انجمن اسلامگرای 'جوانان آناتولی' نیز در شب ژانویه در یک اقدام 'جشن جایگرین' در 9 شهر ترکیه آئین های بزرگداشت سالروز فتح مکه و ضیافت قرآن را برگزار کرد.

هزاران تن در شهرهای دیاربکر، ساکاریا،سامسون، ساری کامیش، آفیون ، کوجا علی ، بسل، آرداهان و ساکاریا با برگزاری مراسم قرائت قرآن و کنفرانس و سخنرانی ، سالروز فتح مکه را جشن گرفتند.

جمهوری نوین ترکیه در سال 1923 میلادی پس از انقراض دولت عثمانی پایه گذاری شد و تاریخ رسمی این کشور به تاریخ میلادی و نگارش زبان ترکیه از حروف عربی به لاتین تغییر یافت.

این تحول موجب بروز تضاد هویتی در جامعه ترکیه شده است.

۹۳/۱۰/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">