ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: به دنبال مطرح شدن آموزش ترکی عثمانی در نظام آموزشی ترکیه، مدیرکل آموزش و پرورش استان استانبول از علاقمندی و تصمیم دولت برای آموزش زبان فارسی در ترکیه خبر داد.


به گزارش ایرنا، این مطلب را 'معمر یلدیز' مدیر کل آموزش و پرورش استان استانبول در دیدار با 'محسن مرتضائی فر' سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول عنوان کرد.

مرتضایی فر با حضور در ساختمان آموزش و پرورش استان، در زمینه توسعه زمینه های مشترک آموزشی و فرهنگی ایران و ترکیه با یلدیز دیدار و گفتگو کرد.

یلدیز ضمن تاکید بر ضرورت گسترش بیشتر همکاریهای آموزشی بین استان استانبول و مراکز آموزشی ایران از برخی تصمیمات جدید در شورای آموزشی کل ترکیه که هفته های گذشته در آنتالیا برگزار شد، خبر داد و گفت : ' علاقمندی به فراگیری زبان فارسی در ترکیه قابل توجه است.'

مدیرکل آموزش و پرورش استانبول همچنین از تاسیس آموزشگاه زبان و ادبیات فارسی در مرکز آموزش عمومی استانبول استقبال کرد.

سرکنسول کشورمان در استانبول نیز ضمن ابراز خوشنودی و اعلام حمایت سرکنسولگری از ابتکارت و پیشنهادات 'معمر یلدیز ' در زمینه آموزش زبان و ادبیات فارسی ، بر افزایش مبادلات آموزشی و تبادل تجربیات بین مراکز آموزشی دو کشور تاکید کرد.

شایان ذکر است ،بیش از دو و نیم میلیون دانش آموز در بیش از پنج هزار و 792 واحد آموزشی استانبول با کادر آموزشی قریب به 115 هزار نفر در استان استانبول مشغول به تحصیل هستند.


۹۳/۱۰/۱۲

نظرات  (۱)

کاش این علاقه مندی در مسئولین ایران هم ایجاد شود البته اگر افراطی بگذارند.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">