ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: مجلس ترکیه رأی گیری درباره پرونده فساد مالی وزرای سابق در دولت «رجب طیب اردوغان» را به 5 ژانویه موکول کرد.


به گزارش کردپرس، قرار بود مجلس ترکیه دوشنبه (دیروز)، رای خود را برای فرستادن  4 وزیر سابق ترکیه (ظفر چاغلایان، اگَمَن باریش، معامر گولر و اردغان بایراکدار) به «دادگاه عالی ترکیه» به جرم فساد مالی صادر کند.

«کردپرس» نوشت:  کمیسیون تحقیق در مجلس ترکیه برای بررسی فساد مالی 4 وزیر سابق ترکیه، رای‌گیری درباره این مسئله را به روز دوشنبه، 5 ژانویه موکول کرد. این وزرا در کابینه پیشین ترکیه به نخست‌وزیری «رجب طیب اردوغان» که اکنون رئیس‌جمهور است، حضور داشتند.

گزارش کمیسیون تحقیق پس از تحویل به رئیس مجلس ترکیه در طول 10 روز بعد از تحویل گزارش در مجمع عمومی مجلس به رای گیری نهایی گذاشته خواهد شد. این گزارش طبق زمانبندی کمیسیون تحقیق قرار بود دوشنبه (دیروز) در اختیار رئیس مجلس ترکیه قرار گیرد که به 5 ژانویه موکول شده است.

برای انتقال پرونده به دادگاه عالی ترکیه نیاز به 276 رای مثبت در مجلس ترکیه است. کمیسیون تحقیق در مجلس ترکیه برای بررسی فساد مالی 4 وزیر سابق ترکیه از 9 نماینده حزب عدالت و توسعه، 4 نماینده حزب جمهوری خواه خلق ترکیه و 1 نماینده از حزب دموکراتیک خلق ها و در مجموع 14 عضو تشکیل شده است.

نماینده حزب دموکراتیک خلق ها به دلیل عدم رعایت بی طرفی در این کمیسیون از ادامه حضور در کمیسیون تحقیق استعفا داده است.

۹۳/۱۰/۰۳

نظرات  (۱)

۱۲ دی ۹۳ ، ۰۰:۲۲ علی البرزی
راه اندازی سایت ترکیه آنلاین را به شما تبریک عرض می نماییم

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">