ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

بازی سیاسی قطر با مصر و ترکیه

سه شنبه, ۲ دی ۱۳۹۳، ۰۵:۰۰ ق.ظ
ترکیه آنلاین: قطر سه روز پس از عقد قرارداد تشکیل کمیته مشترک همکاری راهبری با ترکیه ، اعلام کرد به دنبال حل و فصل اختلافات خود با مصر است.



به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ' خبر3' ، در حالیکه ترکیه و مصر اختلافات عمیق دارند و آنکارا دولت ' السیسی ' را کودتاگر خوانده است، قطر از یک سو روز جمعه گذشته با ترکیه قرار داد همکاری استراتژیک امضا کرد و روز گذشته نیز اعلام کرد که مصمم به توسعه روابط با قاهره است.

رسانه های ترکیه روز دوشنبه از 2 چهره متفاوت قطر و سیاست های دوگانه آن کشور در قبال ترکیه خبردادند.

قرارداد همکاری های راهبردی ترکیه و قطر در دیدار 'تمیم بن حمد آل ثانی' امیر قطر و 'رجب طیب اردوغان' رییس جمهوری ترکیه در آنکارا به امضا رسید.

همان روز قرارداد همکاری های نظامی دو کشور را نیز 'عصمت یلمار' وزیر دفاع ترکیه و 'حامان علی العطیه ' وزیر مسوول در امور نظامی قطر به امضا رساندند.

بر اساس این گزارش، دفتر 'تمیم بن حمد آل ثانی ' امیر قطر روز گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد، امنیت مصر برای دوحه بسیار مهم است و تلاش داریم روابط دو کشور را تحکیم بخشیم.

همزمان نماینده قطر در قاهره با 'عبدالفتاح السیسی ' دیدار و گفت و گو کرد.

تصمیم قطر برای نزدیک شدن به دولت مصر در حالیست که این کشور در پی برکناری 'محمد مرسی' از ریاست جمهوری همراه با ترکیه با دولت جدید مصر مخالفت کرده بود.

به عقیده کارشناسان، اقدام جدید قطر برای بهبود روابط خود با قاهره به معنی نزدیکی بیشتر به عربستان سعودی و مصر و فاصله گرفتن از ترکیه است.


۹۳/۱۰/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">