ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: ترکیه آنلاین: دادستانان ترکیه مدیر مسئول یکی از روزنامه های پر تیراژ این کشور را به تشکیل یک « گروه تروریستی مسلح » متهم کرده اند.



اکرم دومانلی مدیر مسئول روزنامه زمان ترکیه از جمله 28 نفری است که آخر هفته به عنوان بخشی از سرکوب ها علیه گروه های رسانه ای مرتبط با فتح الله گولن مخالف دولت ترکیه بازداشت شدند.



دادستانان ترکیه از دادگاه خواسته اند با تمدید بازداشت 12 نفر از جمله دومانلی موافقت کند . چندین تن از افراد بازداشت شده، خبرنگار هستند. مقامات ترکیه همچنین در پی بازداشت دو تن دیگر و بازجویی از آنها هستند.
پلیس 12 تن را که طی مرحله نخست عملیات بازداشت شده بودند آزاد کرد، عملیاتی که از سوی اتحادیه اروپا ، آمریکا و سازمان حقوق بشر محکوم شده است.
به گزارش خبرگزاری آلمان از استانبول، اتحادیه اروپا با انتقاد از این اقدام اعلام کرده است بازداشت خبرنگاران با ارزش های اروپا مغایرت دارد . اما رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به اتحادیه اروپا هشدار داد در امور داخلی این کشور مداخله نکند. سالهاست ترکیه در تلاش برای پیوستن به اتحادیه اروپاست اما ظاهرا روند پیوستن آنکارا به این اتحادیه از سوی هر دو طرف متوقف شده است. از سال گذشته ،اردوغان در موضع خصومت آمیزی با فتح الله گولن - که در آمریکا زندگی می کند - قرار گرفته است و او را به ایجاد یک « دولت موازی » و تلاش برای سرنگونی دولت خود متهم می کند.
جنبش گولن این اتهامات را که از زمان رسوایی فساد برخی از مقامات بلندپایه دولتی در دسامبر سال گذشته مطرح شد، رد کرده است . دادستانان ترکیه این هفته اعلام کردند بر اساس تحقیقات انجام داده شده همه اتهامات مرتبط با فساد علیه مقامات این کشور رد شده است . این در حالی است که مخالفان ادعا کرده اند دولت در این روند قضایی مداخله کرده است . دولت آنکارا ادعا می کند جنبش گولن در حال فعالیت در دهها کشور و انجام تبلیغات در رسانه ها، تأمین مالی موسسات و مدارس است و همچنین تلاش کرده است در دستگاه قضایی و پلیس نیز نفوذ کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">