ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

اتحادیه اروپا ترکیه را محکوم کرد

دوشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۳۰ ب.ظ
 اتحادیه اروپا اقدام دیروز نیروهای امنیتی ترکیه در حمله به دفاتر روزنامه زمان و شبکه تلویزیونی 'سامان یولو' و بازداشت شماری از روزنامه نگاران منتقد دولت را محکوم کرد.


به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری 'ابژکتیف' ، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای، این اقدام دولت ترکیه را مغایر با ارزش های این اتحادیه دانست .

'فدریکا موگرینی'، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و 'یوهانس هان' مسوول سیاست گذاری در توسعه اتحادیه اروپا و پذیرش اعضای جدید، در بیانیه مشترکی این اقدام را مغایر با ارزش های اتحادیه اروپا خواندند.

در سالروز افشای فسادهای مالی در دستگاههای دولتی از سوی رسانه های وابسته به جماعت 'گولن' دیروز نیروهای امنیتی ترکیه در 13 استان این کشور برخی از رسانه های وابسته به این گروه را که از منتقدان تند دولت و شخص 'رجب طیب اردوغان' رییس جمهوری ترکیه هستند ، مورد بازرسی قرار دادند.

در یورش دیروز (یکشنبه) نیروهای امنیتی به رسانه های وابسته به جماعت 'فتح الله گولن' رهبر مقیم آمریکای این گروه که پیشتر متحد اردوغان و از یک سال پیش منتقد وی شده است ، سردبیر روزنامه زمان، مدیر شبکه خبری سامان یولو، تهیه کننده دو سریال تلویزیونی، یک کارگردان سریال های تلویزیونی و شماری دیگر از وابستگاه به این جماعت بازداشت شدند.

برخی از رسانه های ترکیه بازداشت این روزنامه نگاران را بخشی از جنگ قدرت بین 'رجب طیب اردوغان' رییس جمهوری ترکیه و 'فتح الله گولن' رهبر جماعت مخالف دولت ترکیه ،می دانند.

دو روز پیش 'رجب طیب اردوغان ' از فتح الله گولن به عنوان کودتاگر وابسته به بیگانگان یاد کرده بود و 'گولن ' نیز در پاسخ گفته بود سیاستهای اردوغان ترکیه را به حاکمیت مستبدانه فردی سوق داده است.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">