ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: ترکیه به عنوان مرکز تعمیر و نگهداری موتورهای جنگنده بمب افکن های F-35 JSF در اروپا که طی یک برنامه مشترک توسط این کشور و شماری از شرکتهای آمریکایی و اروپایی تولید می شوند،شده است.


به گزارش ایرنا، سازمان صنایع دفاعی ترکیه روز جمعه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد وزارت دفاع آمریکا فعالیت خود را در خصوص انتخاب مرکزی در اروپا برای تعمیر و نگهداری بدنه و موتور نسل جدید هواپیماهای رزمی اف 35، را به پایان رسانده و ترکیه به عنوان تنها مرکز در اروپا برای این کار انتخاب شده است.بنابراین تصمیم ترکیه تا سال 2018 این ماموریت را به عهده خواهد داشت.

برنامه JSF شامل یک طرح مشترک بین المللی از طراحی، تولید، حمایت لجستیکی می باشد. در این طرح علاوه بر آمریکا، انگلیس، ایتالیا، کانادا، استرالیا، نروژ، دانمارک، هلند، ترکیه نیز مشارکت دارد.در حال حاضر بدنه و موتور اف 35 ها در ترکیه تولید می شود.

در قالب این طرح، نیروی هوایی ترکیه تا سال 2018 میلادی دو فروند از این هواپیماهای پیشرفته را تحویل خواهد داد.

می توان گفت جدیدترین هواپیمای نظامی آمریکا، جنگنده مشترک عمود پرواز F-35 JSF است که هم اکنون درحال در طراحی و ساخت بوسیله شرکت لاکهید مارتین می باشد.این جنگنده طی یک برنامه مشترک توسط شرکت های نورث روپ گرومن، BAE سیستمز، پرات اند ویتنی و رولزرویس ساخته می شود.

جنگنده JSF، جنگنده ایست چندماموریته که برای عملیات هوا به زمین بهینه سازی شده و ماموریت هوا به هوا، اصولاً ماموریت ثانویه آن به شمار می آید.

۹۳/۰۹/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">