ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

خشونت علیه زنان در ترکیه به زبان آمار

سه شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۳، ۰۹:۳۵ ب.ظ
ترکیه آنلاین: خشونت علیه زنان در ترکیه به رغم تدابیر جدی اتخاذ شده با تشدید مجازات قانونی، حمایت های پلیس و نهادهای مدنی همچنان به صورت یکی از معضلات اجتماعی ادامه دارد. به گزارش بیشترین خشونت علیه دختران زیر 18 سال در این کشور است.



به گزارش ایرنا، گزارش تازه 'یونیسف' که در ماه مارس منتشر شده به تازگی به ترکی ترجمه شده و بازتاب گسترده ای در رسانه های ترکیه دارد.

روزنامه پرشمارگان حریت این موضوع را با عنوان درشت 'تابلویی که صورت مارا از خجالت سرخ کرد' در صفحه نخست شماره شماره روز دوشنبه خود نوشته است: در بخش مربوط به ترکیه گزارش یونیسف آمده است: 37 درصد زنانی که در ترکیه مورد خشونت قرار می گیرند، زیر 18 سال هستند.

در این گزارش که به وزارت خانواده و سیاستهای اجتماعی و نیروی انتظامی ترکیه نیز ارسال شده، از نقش میانجیگیری پلیس در شکایت های مربوط به خشونت های خانوادگی به شدت انتقاد شده و آمده است: 37 درصد از خانم هایی که مورد خشونت قرار می گیرند، زیر 18 سال سن دارند. 26 درصد از بانوان از سوی همسر، 10 درصد از سوی دوست پسر، 8 درصد از سوی همسران غیررسمی، 8 درصد از سوی سارقان و 3 درصد از زنان نیز از سوی کسانی که نمی توانند پاسخ منفی زنان را برای دوستی و برقراری روابط بپذیرند، مورد خشونت قرار می گیرند. دو درصد از زنان در ترکیه نیز از سوی فامیل های مرد خود مورد خشونت قرار می گیرند.

در بررسی وضعیت عاملان خشونت علیه زنان در ترکیه نیز آمده است: 39 درصد از مردانی که علیه زنان اعمال خشونت می کنند، همسران آنها هستند. 19 درصد از سوی مردانی از سوی زنان رد شده اند، 14 درصد دوست پسر، 11 درصد برادر دختران، 8 درصد پدران، 3 درصد فامیل های مرد( فامیل مرد) 3 درصد (فامیل زن) مورد خشونت و آزار و اذیت قرار می گیرند.

این روزنامه اخیرا نیز برای افزایش حساسیست عمومی به موضوع خشونت علیه زنان طرحی را به عنوان طرح احساس مسوولیت اجتماعی به مورد اجرا گذاشت که فیلم آن در شبکه های تلویزیونی ترکیه پخش شد. در این طرح در داخل آسانسوری که دارای دوربین مدار بسته ای است، مردی علیه زن خود پرخاشگری کرده و اعمال خشونت می کند. حدود 50 درصد از کسانی که شاهد این خشونت در داخل آسانسور می شوند، بدون نشان دادن واکنشی به مرد، از آسانسور خارج می شوند.

این روزنامه نوشته است، درست است که مداخله در چنین شرایطی ریسک دارد ولی نباید بی تفاوت ماند و حداقل کاری که می توان کرد این است که به فوریت نیروی انتظامی را از ماجرا باخبر کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">