ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: شرکت های دولتی ترکیه و چین و یک شرکت خصوصی مستقر در آمریکا توافقنامه ای را برای ساخت یک نیروگاه هسته ای در ترکیه امضا کردند.


به گزارش خبرگزاری آناتولی از آنکارا، شرکت دولتی تولید برق ترکیه، شرکت وستینگ هاوس آمریکا و شرکت فناوری برق هسته ای چین روز دوشنبه اعلام کردند قرار است مذاکراتی را برای ساخت و توسعه یک نیروگاه هسته ای در ترکیه آغاز کنند.
شرکت وستینگ هاوس نیز در پایگاه خبری خود در بیانیه ای اعلام کرد بر اساس این توافق یک رئاکتور چهار واحدی در ترکیه احداث خواهد شد.
ترکیه قصد دارد سه نیروگاه هسته ای بسازد.
اولین نیروگاه هسته ای در آکویو در جنوب ترکیه احداث خواهد شد. هزینه احداث این نیروگاه از سوی روسیه تامین خواهد شد. یک کنسرسیوم فرانسوی-ژاپنی نیز دومین نیروگاه را در این کشور خواهد ساخت. هزینه ساخت این دو نیروگاه 40 میلیارد دلار برآورد شده است.
احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه ماه قبل از تصمیم این کشور برای احداث سومین نیروگاه هسته ای این کشور به عنوان یک طرح ملی خبر داد.

۹۳/۰۹/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">