ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه ضمن مثبت توصیف کردن سفرش به بغداد، در خصوص گسترش روابط دوجانبه میان بغداد و آنکارا اظهار امیدواری کرد.



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، "احمد داوداوغلو" در ادامه سفر خود به عراق امروز وارد اقلیم کردستان شد و با "مسعود بارزانی" رئیس این منطقه دیدار و گفتگو کرد.

بارزانی و داوداوغلو پس از برگزاری نشست دوجانبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت کردند.

بارزانی در جریان این نشست مطبوعاتی گفت: در نشست امروز با نخست وزیر ترکیه چگونگی راههای مقابله با تروریسم را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

وی همچنین اعلام کرد که دولت جدید عراق در راستای ایجاد یک فضای مناسب و مثبت در همه امور و همچنین برقراری روابط مستحکم با آنکارا حرکت می کند.

از سوی دیگر داوداوغلو با مثبت و موفقیت آمیز ارزیابی کردن سفر خود به بغداد اظهار امیدواری کرد که این سفر زمینه ساز ایجاد فضای مناسب جهت برقراری روابط دوجانبه میان آنکارا و بغداد باشد.

نخست وزیر ترکیه بابیان اینکه تحرکات اخیر داعش در عراق موجب آواره شدن هزاران نفر از ساکنان عراق و گسیل آنها به مرزهای ترکیه شده است اعلام کرد که ترکیه آماده است تا در زمینه حمایت از آوارگان عراقی به این کشور کمک  کند.

داوود اوغلو در ادامه اعلام کرد که حجم تبادلات تجاری میان ترکیه و عراق به 12 میلیارد دلار می رسد که هشت میلیارد دلار آن مربوط به اقلیم کردستان است.

شایان ذکر است داوداوغلو روز پنج شنبه در راس یک هیئت بلند پایه وارد بغداد شده و با مقامات عراقی دیدار و گفتگو کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">