ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

قانون ابن سینا به زبان ترکی ترجمه شد

يكشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۳، ۰۱:۱۰ ق.ظ
ترکیه آنلاین: کتاب «قانون طب» اثر یک هزاره پیش ابن سینا در قالب مجموعه‌ای پنج جلدی به زبان ترکی منتشر شد.



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورلد بولتین، کتاب «قانون طب» که در سال 1014 میلادی توسط یکی از متفکران برجسته تاریخ اسلام، یعنی ابن سینا نوشته شده برای اولین بار در ترکیه در قالب مجموعه‌ای پنج جلدی و به زبان ترکی به چاپ رسید.

این کتاب شامل جزییات ابتدایی و دانش‌های پایه‌ای و ضروری درباره علم طب است. بدن انسان و عملکرد اعضای مختلف آن با جزییات فراوان در کتاب شرح داده شده‌اند. اصل این کتاب به زبان عربی نوشته شده است و نزدیک به هفتصد سال در مراکز علمی اروپا تدریس می‌شد.

سه جلد اول کتاب پیش از این توسط پروفسور اسین کهیا ترجمه شده بودند و با حمایت کتابخانه ای‌کی‌ام (مرکز فرهنگی آتاتورک) به چاپ رسیده بود. به گفته نایب رییس ای‌کی‌ام دو جلد باقی‌مانده این مجموعه در اوایل سال 2015 ترجمه و چاپ خواهد شد.

روز نوزدهم ماه دسامبر امسال مراسمی ویژه برای یک هزار سالگی کتاب «قانون طب» ابن سینا برگزار خواهد شد. پروفسور حیرانی آلتینتاس، پروفسور اسین کهیا، دکتر احمت اسیدومان و دکتر حسن بصری در این مراسم شرکت می‌کنند تا درباره کتاب تازه چاپ شده صحبت کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">