ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: رجب طیب اردوغان' رییس جمهور ترکیه روز شنبه گفت : بر خلاف ادعاها ، پیش از 'کریستف کلمب ' مسلمانان قاره آمریکا را در قرن 12 میلادی کشف کردند.



به گزارش ایرنا، رییس جمهوری ترکیه این مطلب را در سخنرانی اختتامیه نشست رهبران مذهبی مسلمان کشورهای آمریکای لاتین در استانبول عنوان کرد.

وی گفت: مسلمانان از قرن دوازدهم میلادی وارد قاره آمریکا شدند و روابط آمریکای لاتین و اسلام به پیش از کشف آمریکا از سوی کریستف کلمب برمی گردد و این مسلمانان بودند که قاره آمریکا را سال 1178 کشف کردند.

'اردوغان'اضافه کرد:خود ' کریستف کلمب' به وجود مسجدی روی تپه ای در منطقه ای در ساحل امروزی کوبا اشاره کرده است.

وی گفت آماده است برای احداث مسجدی در همان منطقه با مقامات کوبا گفت و گو کند.

نخستین نشست رهبران اسلامی منطقه آمریکای لاتین روز چهارشنبه گذشته در استانبول آغاز به کار کرد.

این نشست با شرکت 76 رهبر مذهبی از بیش از 40 کشور دنیا برگزار شد.

'محمد گورمز' رییس سازمان دیانت ترکیه در مراسم افتتاح این نشست گفته بود: اسلام هراسی در غرب و با طرح برخی محافل رواج یافته اما این توطئه در کشورهای آمریکا لاتین تاثیری نداشته است.

'گورمز' گفت: زمانی که از توطئه های غرب برای اسلام هراسی سخن می گوییم هدفمان اروپا و آمریکا بوده و آمریکای لاتین از این امر منزه است.

وی هدف از برگزاری این نشست را تبلیغ و انتشار پیام اسلام برای همه دنیا ارزیابی کرد و افزود: پژوهشگران مسلمان در کشورهای آمریکای لاتین مایلند از تجربه های سازمان امور دیانت ترکیه استفاده کنند.

محمد گورمز افزود: در این نشست، همچنین درباره نگرانی ها و دغدغه های مسلمانان کشورهای آمریکای لاتین و فرصت های همکاری تبادل نظر خواهد شد.

مقام های 5 سازمان مذهبی شامل'شورای اسلامی اوراسیا' ، 'مجمع رهبران مذهبی آفریقا'، 'مجمع مسلمانان اروپا'، 'مجمع رهبران مذهبی بالکان' و 'موسسه صلح، اعتدال و بصیرت پژوهشگران دنیای اسلام' نیز در این نشست شرکت داشتند.

سازمان امور دیانت ترکیه تحت نظر نهاد نخست وزیری این کشور فعالیت دارد و وظیفه کنترل و نظارت بر فعالیت های مساجد بر عهده این سازمان است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">