ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

نمایشگاه صنایع پوشاک ترکیه در تهران برگزار می شود

چهارشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۰۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین: اتاق بازرگانی استانبول به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای صنفی ترکیه روز چهارشنبه با اعلام اینکه ایران شریک راهبردی تجاری ترکیه لسا، از برگزاری نمایشگاه صنایع پوشاک در تهران خبر داد.


به گزارش ایرنا، در برگزاری این نمایشگاه انجمن کارآفرینان صنعت نساجی بایرام پاشا، انجمن کارآفرینان لاله لی، انجمن کارآفرینان مرتر، انجمن کارآفرینان عثمان بی و انجمن صاحبان تریکوبافان استانبول که از مهمترین نهادهای مدنی فعال در حوزه صنعت پوشاک استانبول به شمار می روند، اتاق بازرگانی استانبول را همکاری خواهند کرد.

دورموش توچجو معاون اتاق بازرگانی استانبولی در نشستی که برای اعلام برگزاری این نمایشگاه از اول تا چهارم فوریه آینده در تهران ترتیب یافت، افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه در بازار مهمی چون ایران، توسعه بازارهای برون مرزی صنعت پوشاک ترکیه و تامین امکانات کاری جدید برای اعضای اتاق است.

وی با یادآوری اینکه اتاق بازرگانی استانبول تنها نهاد صاحب اختیار برگزاری نمایشگاه در سطح ترکیه است،گفت: این اتاق همه ساله حدود 25 نمایشگاه دایر می کند.

توپچو با تاکید بر اینکه نساحی به همراه صنعت پوشاک مهمترین قلم صادراتی ترکیه محسوب می شود، گفت: بزرگترین بخش صنعتی اشتغال زا در ترکیه بخش صنعت پوشاک و نساجی ترکیه است ولی کاستی مهمی در خصوص برند سازی دارد.

این مقام اتاق بازرگانی استانبول گفت: براساس آمار مجمع صادرکنندگان ترکیه، صادرات بخش پوشاک ترکیه در نه ماهه اول سالجاری میلادی بالغ بر 14.4 میلیارد دلار شد واین بخش به تنهایی سه درصد تولید ناخالص داخلی ترکیه را انجام می دهد.

وی گفت: 6.2 درصد تولیدات صنعتی، 15 درصد اشتغال و 11.3 درصد از کل درآمد صادراتی ترکیه در انحصار این بخش قرار دارد ولی به رغم این از همه ظرفیت و امکانات این صنعت به نحو احسن استفاده نمی شود.

توپچو به برگزاری نمایشگاه صنایع پوشاک ترکیه در ایران اشاره کرد و گفت: متاسفانه ایران در سالهای اخیر مورد تحریم های یکجانبه آمریکا و سازمان ملل قرار گرفته است. ولی با روی کار آمدن دولت حسن روحانی در ایران، فضای متفاوتی در کشور ایجاد شده و رابطه ایران با دنیا شاهد تحول جدی است.

وی تصریح کرد که تحریم ها نه تنها ایران، بلکه به زیان کشورهای همسایه و به ویژه ترکیه بوده است .

توپچو با تاکید بر اینکه ایران از نظر اقتصادی قدرت بزرگی است و یکی از مهمترین کشورهای عرضه کننده انرژی است، گفت: ایران برای ترکیه از نظر تجاری یک کشور استراتژیک است. ما ایران را شریک تجاری مهمی برای خود می بینیم. به طوریکه ایران در ردیف یکی از 10 کشور مهم برای صادرات ترکیه درآمده است. موافقتنامه ترجیحات تجاری که در بهمن ماه سال گذشته در تهران به امضا رسید و اخیرا اجرایی شد می تواند شتاب قابل توجهی به مبادلات بازرگانی دو کشور بدهد.

آیسون یلماز مدیر برگزاری نمایشگاه پوشاک تکیه نیز با یادآوری اینکه این نمایشگاه در مرکز دایمی برگزاری نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار خواهد شد، گفت: غرفه ها در زمینی به وسعت 2 هزار و 375 متر مربع برگزار خواهد شد که نزدیک به نصفی از وسعت نمایشگاه تهران است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">