ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

کشف بیش از یک هزار تن گوشت قاچاق در ترکیه

دوشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۵۵ ب.ظ
ترکیه آنلاین: 'نورالدین جانیکلی' وزیر تجارت و گمرکات ترکیه یکشنبه شب در مرسین گفت: مامورین گمرک بندر مرسین یک هزار و 44 تن گوشت قرمز قاچاق کشف و در این رابطه 11 نفر را دستگیر کرده اند. گوشت ها با عنوان کالای ترانزیتی برای صدور به سوریه وارد ترکیه شده بود.



به گزارش ایرنا، وی این عملیات را از نظر مقدار، بزرگترین عملیات در مبارزه با قاچاق کالا در ترکیه توصیف کرد و ارزش گوشت کشف شده را بیش از 12.5 میلیون دلار اعلام کرد.

وزیر گمرکات و تجارت ترکیه گفت: مامورین گمرک ترکیه هفته گذشته به دنبال کسب اطلاعاتی در خصوص واردات گوشت قاچاق به ترکیه، چهار انبار سردخانه ای در بندر مرسین را مورد بازرسی قرار داد و متوجه اختلاف فاحشی در میزان کالای وارداتی و ترانزیتی در این سردخانه ها شدند.

به گزارش شبکه خبر تلویزیون دولتی ترکیه، جانیکلی در کنفرانس مطبوعاتی در مرسین بدون اشاره به اینکه واردات گوشت از کجا و توسط کدامین شرکتها به این بندر آورده شده است، گفت: مقصد خروج ترانزیت این گوشت ها گمرک جلوه گوز ترکیه با سوریه بود که با تعقیب نیروهای امنیتی روشد شد، قاچاقچیان در نظر داشتند این گوشت را به بازار داخلی عرضه کنند.

وی با اشاره به اینکه قاچاقچیان به جای ترانزیت گوشت به سوریه، پس مانده مرغداریهای ترکیه را به میزان یک هزار و 44 تن می خواستند تحت عنوان گوشت به سوریه منتقل کنند، گفت: به مقامات گمرکی دستور داده است تا سابقه پرونده شرکتهای مشکوک را که با چنین شگردهایی در گذشته نیز دست به تخلفات بزرگ برای دور زدن پرداخت مالیات گمرکی زده اند و از این طریق رانت خواری کلانی را داشته اند، مورد بررسی گسترده و جدی قرار گیرد.

وی بدون اینکه توضیح بیشتری در این خصوص بدهد افزود در صورتیکه گوشت به طور رسمی وارد ترکیه می شد، وارد کننده بایستی 225 درصد مالیات گمرکی برای آن پرداخت می کرد.

وزیر گمرکات و تجارت ترکیه با اشاره به اینکه به دنبال اطلاعاتی که شخصا به دست وی رسیده دستور داده است تا مامورین گمرک دقت و هشیاری زیادی را در خصوص ترانزیت کالاهایی چون گوشت، سیگار و چای و مشروبات الکلی از طریق ترکیه داشته باشند، گفت: ارزش گوشتهایی که می بایستی به سوریه منتقل می شد بیش از 28 میلیون لیرترک معادل تقریبی 12.5 میلیون دلار می باشد.

۹۳/۰۸/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">