ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین:  فعالان محیط زیست پیشنهاد معرفی «استانبول» به عنوان پایتخت سبز اروپا را مضحکانه خواندند.


به گزارش سرویس محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فعالان محیط زیست می‌گویند: مسئولان استانبول درختان جنگل‌ها را قطع می‌کنند و به نام توسعه با بولدوزرها به جان فضای سبز افتاده‌اند و این اقدامات سبب شده تا معرفی استانبول به عنوان پایتخت سبز اروپا تا سال 2017 میلادی از سوی فعالان محیط زیست و سیاستمداران مخالف مورد تمسخر قرار گیرد.

نامزدی استانبول برای معرفی به عنوان پایتخت سبز اروپا در سال 2017 میلادی در حالی ارائه می‌شود که مقامات این شهر اعتراضات طرفداران محیط زیست به احداث پروژه‌های تخریب کننده طبیعت را سرکوب می‌کنند.

«اغوزخان سالیچی» دبیر حزب مخالف مردم جمهوری‌خواه در استانبول این اقدام استانبول را یک شوخی مضحک قلمداد کرده و گفت: استانبول هرگز یک شهر پاک و سبز نیست و معرفی این شهر به عنوان پایتخت سبز اروپا یک شوخی سیاسی است.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، طرفداران محیط زیست می‌گویند: رشد سریع استانبول فضای سبز باقی مانده در این شهر را در معرض خطر نابودی قرار داده است. هزاران هکتار از جنگل‌های اطراف استانبول با هدف احداث پروژه‌هایی نظیر فرودگاه، سومین پل تنگه بسفر و احداث یک کانال موازی تنگه بسفر در حال قطع شدن هستند. در هسته مرکزی شهر نیز فضای سبز ناچیز قربانی احداث پروژه‌های بزرگ می‌شوند.

سال گذشته نیز احداث یک مرکز تجاری در مرکز پارک «گزی» سبب وقوع موج اعتراضات در سراسر ترکیه شد. طی دو هفته گذشته نیز ساکنان منطقه «اوسکودار» در بخش آسیایی استانبول در اعتراض به احداث یک پروژه در نزدیکی یک منطقه حفاظت شده دست به اعتراض زدند.

یکی از فعالان می‌گوید: احتمالا مقامات این شهر آن را با موضوعات سبز دیگر اشتباه گرفته‌اند. آنها سعی می‌کنند تمام شهر را به هر آنچه که برایشان منفعت دارد تبدیل کنند.

استانبول برای انتخاب به عنوان پایتخت سبز اروپا در سال 2017 میلادی با 11 شهر دیگر شامل «کورک» ایرلند و «بورسا»ی ترکیه رقابت می‌کند. برنده این عنوان سال آینده میلادی در شهر «بریستول» معرفی خواهد شد.


۹۳/۰۸/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">