ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

هشدار: آدامس ترکیه ای نخرید!

يكشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۰۰ ق.ظ
ترکیه آنلاین: دبیر انجمن شیرینی و شکلات گفت:‌ با توجه به اینکه آدامس‌های تریدنت، فرش و ریلکس قاچاق هستند و استاندارد کافی را ندارند، توصیه می‌شود که این آدامس‌ها را که معمولا در مترو فروخته می‌شود، مصرف نشود.



 به گزارش خبرگزاری ایسنا، جمشید مغازه‌ای اظهار کرد: آدامس‌های تریدنت، فرش و ریلکس استاندارد لازم را ندارند و از آنجاکه به صورت قاچاق وارد بازار شده‌اند، مورد اطمینان نیستند.

وی ادامه داد: واردات آدامس تریدنت از محل قانونی ۶۰ درصد تعرفه دارد لذا فروش آن با چنین قیمت‌هایی در مترو عاقلانه نیست و می‌توان گفت این کالا معیوب است یا تاریخ انقضای آن تغییر کرده است.

مغازه‌ای با بیان این‌که فرهنگ مردم ما فرهنگ نادرستی است، گفت: گمان بر این است که هر کالای خارجی استاندارد کافی را دارد اما این در حالی است که بسیاری از کالاهای داخلی از استاندارد بیشتری برخوردار هستند.

حجم زیادی از شیرینی و شکلات‌های خارجی، قاچاق هستند

دبیر انجمن شیرینی و شکلات در خصوص میزان واردات شیرینی و شکلات اظهار کرد: آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد، چراکه حجم زیادی از شیرینی و شکلات وارداتی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

وی با اشاره به گران شدن ارز اظهار کرد:‌ پس از گران شدن ارز، واردات به شدت کاهش پیدا کرد.

مغازه‌ای در پاسخ به اینکه آیا نظارتی بر شیرینی و شکلات وارداتی صورت می‌گیرد؟ گفت: تا چند وقت پیش هیچ نظارتی بر این موضوع نبود اما براساس اصرارهای انجمن به تازگی وزارت بهداشت تفاهم نامه‌ای را با صنایع غذایی مبنی بر این که از هر تشکل دو نفر در کنار وزارت بهداشت مامور بازرسی مستقیم در بازار باشند، صورت گرفت.

دبیر انجمن شیرینی و شکلات تصریح کرد:‌ باید مبادی ورودی قاچاق پیدا شوند و نظارت بیشتری بر این امر صورت گیرد.

دست بردن در تاریخ شکلات‌های وارداتی

وی با بیان این‌که تمام کالاهایی که از خارج وارد می‌شوند برندهای معروف خارجی هستند، گفت: اگر این کالاها استاندارد باشند مشکلی پیش نخواهد آمد.

مغازه‌ای اظهار کرد:‌ تعداد زیادی از واحدهای تولیدی با هدف کسب سود بیشتر کالاهایی را که در کشورهایی همچون دوبی و ترکیه از مصرف خارج شده‌اند را به ایران می‌آورند و با دستکاری روی تاریخ انقضا آن ها را به فروش می‌رسانند.

دبیر انجمن شیرینی و شکلات میزان تولید شیرینی و شکلات صنعتی را در شش ماه اخیر ۶۰۰ هزار تن عنوان و اظهار کرد:‌ سال گذشته یک میلیون و ۴۸۰ هزار تن شیرینی و شکلات صنعتی در کشور تولید شد که می‌توان گفت ۳۰ درصد از این تولید در شش ماه اول سال صورت می‌گیرد.

وی میزان صادرات شیرینی و شکلات صنعتی را در شش ماه اخیر ۱۷۳ هزار میلیون دلار عنوان کرد و گفت:‌ این صادرات بیشتر به کشورهای همجوار مانند عراق، افغانستان، امارات، چین و اخیرا روسیه و کشورهای اروپایی و آمریکا بوده است.

مغازه‌ای صادرات شیرینی و شکلات ایران را به آمریکا یکی از دستاوردهای عظیم کشور عنوان و اظهار کرد: این مساله حاکی از این است که شیرینی و شکلات ایران با استانداردهای بالای آمریکایی مطابقت داشته است.

۹۳/۰۸/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">