ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

کتک کاری زنانه بر سر روسری

سه شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۲۵ ق.ظ
ترکیه آنلاین:  در پایتخت ترکیه، روسری را از سر یک زن راننده محجبه کشیدند و گفتند تو نمی‌توانی رانندگی کنی.




به گزارش ایسنا، روز نو نوشت: جمعه در شهر آنکارا، پایتخت ترکیه، اتفاقی افتاد که پیش از این در دوره قدرت لائیک‌ها سابقه بیشتری داشت و از زمانی که اسلامگرایان در این کشور قدرت را در دست گرفتند، به نظر می‌رسید شرایط برای حضور زنان محجبه بهتر شده باشد.

در شهر آنکارا که اتفاقاً نسبت زنان محجبه به زنان با پوشش آزاد قابل توجه بوده و در اماکن عمومی و مراکز خرید به کرات دیده می‌شوند، سکولارها آنها را عنصری ناخوشایند دانسته و به صراحت ناراحتی خود را از حضور این زنان اعلام می‌کنند.

ماجرا از این قرار بود که در ترافیک سنگین آنکارا، دو زن به بحث و جدل می‌پردازند و در نهایت کار به درگیری فیزیکی می‌انجامد و زنی که حجاب نداشته به زن محجبه هجوم می‌برد و روسری از سرش می‌کشد و به او می‌گوید "تو نمی‌توانی رانندگی کنی".

این زن محجبه که طوبی کوکسال نام دارد و 36 ساله است، موضوع را با خبرگزاری آناتولی در میان گذاشته و از اینکه زن مهاجم روسری او را برداشته و مردم او را با سر عریان دیده‌اند ابراز ناراحتی کرده است؛ موضوعی که رجب طیب اردوغان در میتینگ‌های انتخابات محلی بارها به آن اشاره کرده و حامیانش را از این می‌ترساند که اگر حزب جمهوری خلق به قدرت برسد، روسری از سر زنان کشور باز خواهند کرد.

۹۳/۰۸/۰۶

نظرات  (۱)

حالا ایران و ازاد بکنن 99% بی حجاب میشن تو تهرانم وسط خیابون ممکنه چیزایی ببینی که روم نمیشه بگم 
به این نوع اسلام زوری و ظاهری میگن اسلام روسی( بلانصبت مسلمانان ذاتی مثل تورک ها و اعراب ایران)

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">