ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین:پلیس سایبری ترکیه، زنی را که به قرآن کریم از طریق رسانه اجتماعی توییتر هتک حرمت کرده است، در استانبول دستگیر و رایانه و تلفن هوشمند وی را نیز توقیف کرد.


به گزارش ایرنا، این زن ترکیه ای با انتشار عکسی در توییتر در حالی که با پا صفحات قرآن کریم را لگدمال می کند، منتشر کرده بود که با واکنش گسترده ای در جامعه اسلامی ترکیه روبرو شده بود.

دادستانی ترکیه در پی شکایت 'ملیج گوکچک' شهردار آنکارا، تحقیقاتی در مورد این هتک حرمت به قرآن کریم را شروع کرده بود.

روزنامه ینی شفق روز چهارشنبه گزارش داد که پلیس سایبری ترکیه این زن را که با نام کاربری ' kedibiti' در رسانه اجتماعی توییتر همواره علیه مقدسات اسلامی مطالبی را منتشر می کرد، در استانبول یافته و او را دستگیر کرده است.

وی در اعترافات خود به پلیس گفته است، باور دینی ندارد و این عکس توهین آمیز را برای تحقیر دولتمردان ترکیه در حساب خود در توییتر منتشر کرده است.

دادستانی استانبول با تنظیم ادعانامه ای در مورد این زن که اسم وی 'گل بیاض عتیق' ذکر شده، به اتهام توهین به مقدسات دینی مردم و تحریک آشکار مردم به دشمنی و برهم زدن آشتی اجتماعی اقامه دعوا کرده است.

به نوشته این روزنامه ترک، 'محمد گورمز' رئیس سازمان امور دیانت و 'رجب طیب اردوغان' رئیس جمهوری ترکیه نیز به عنوان شاکی در این پرونده جای گرفته اند.

۹۳/۰۸/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">