ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

حجم بدهی های خارجی ترکیه افزایش یافت

چهارشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۰ ب.ظ
ترکیه آنلاین:حجم بدهی های خارجی ترکیه در نیمه نخست سال جاری میلادی با 3.5 درصد افزایش نسبت به آخر سال 2013 میلادی به 401 میلیارد و 706 میلیون دلار رسید.



به گزارش ایرنا، به عبارت دیگر حجم بدهی های خارجی ترکیه در شش ماه اول سال جاری میلادی 13 میلیارد و 699 میلیون دلار افزایش یافته است.

داده های سازمان خزانه داری ترکیه نشان می دهد که برابر 278 میلیارد دلار یعنی 69.2 درصد از این بدهی ها را بدهی بخش خصوصی و 119.5 میلیارد دلار یعنی معادل 29.7 درصد از کل بدهی های ترکیه را بدهی بخش دولتی تشکیل می دهد.

بدهی بانک مرکزی ترکیه نیز 1/1 درصد بدهی های خارجی این کشور را تشکیل می دهد که معادل 4.3 میلیارد دلار می باشد.

این داده ها حاکیست، حجم بدهی های بخش دولتی ترکیه در پایان نیمه نخست سال جاری میلادی، بالغ بر 87.3 میلیارد دلار شد که 57.9 میلیارد دلار آن را بدهی های ناشی از صدور اوراق قرضه و بهادار دولتی به بازارهای بورس جهانی تشکیل می دهد. حجم بدهی های خارجی موسسات اقتصادی دولتی و سایر موسسات مالی دولتی نیز در این دوره به 32.2 میلیارد دلار رسید.

براساس داده های سازمان خزانه داری ترکیه از مجموع 278 میلیارد دلار بدهی بخش خصوصی ترکیه منتهی به نیمه نخست سال جاری میلادی، 118.8 میلیارد دلار بدهی کوتاه مدت می باشد و برابر 75.4 میلیارد دلار از بدهی های کوتاه مدت ترکیه را بدهی بانک های خصوصی این کشور تشکیل می دهد.

بدهی بلند مدت بخش خصوصی ترکیه نیز در این دوره به 166/1 میلیارد دلار رسید که سهم بخش غیر مالی در آن برابر 87.6 میلیارد دلار می باشد.

بدهی خارجی بانک مرکزی ترکیه هم بالغ بر چهار میلیارد و 261 میلیون دلار می باشد که برابر 3.6 میلیارد دلار آن بدهی بلند مدت و 661 میلیون دلار آن بدهی کوتاه مدت می باشد.

ترکیه به لحاظ پائین بودن نسبت پس اندازهای داخلی برای به حرکت درآوردن چرخ های اقتصادی خود به استقراض خارجی نیازمند است.

وابستگی به استقراض از منابع خارجی موجب انتقال میلیاردها دلار به عنوان بهره وام های دریافتی به خارج می شود و همچنین حرکت و تصمیم گیری مستقل این کشور بدون داشتن دغدغه بدهی های خارجی را دشوار می سازد.

۹۳/۰۷/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">