ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

پس لرزه تبرئه شدن رضا ضراب در ترکیه

يكشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۱۵ ب.ظ
ترکیه آنلاین: حزب اصلی مخالف دولت در مجلس ترکیه در واکنش به صدور حکم منع تعقیب متهمان پرونده فساد بزرگ مالی در ترکیه برای اعتراضات سراسری آماده می شود.


به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه طرف چاپ ترکیه ، گورسل تکین دبیر کل حزب جمهوریت خلق اعلام کرد ، ساعت 11 روز دوشنبه اعضای این حزب در 81 استان این کشور در اعتراض به بسته شدن پرونده 17 دسامبر در برابر ساختمان های دادگستری دسته گل سیاه خواهند گذاشت.

تکین گفت : اوضاع در ترکیه به گونه ای است که همه چیز غیر از سوء‌استفاده های مالی جرم محسوب می شود.
وی با اشاره به حکم دادستانی استانبول درباره منع تعقیب متهمان فساد بزرگ مالی در ترکیه ، صدور این حکم را روزی سیاه برای دادگستری ترکیه دانست و هدف از گذاشتن دسته گل سیاه در مقابل ساختمان های دادگستری ترکیه را یادآوری این روز سیاه به تشکیلات دادگستری ترکیه دانست.

گورسل تکین گفت : شمار زیادی از نمایندگان و سران حزب جمهوریت خلق نیز در این اقدام شرکت خواهند کرد.


گفتنی است دادگاه استانبول در تاریخ 25 مهر با صدور حکمی قرار منع تعقیب رضا ضراب و 52 متهم دیگر پرونده فساد مالی بزرگ این کشور را صادر کرد.

در حکم دادگاه آمده است که متهمان این پرونده به دلیل نبود عناصر کافی مجرمیت تبرئه می شوند.

ضراب و به همراه 52 متهم دیگر پرونده فساد مالی در 17 دسامیر سال 2013 دستگیر و چند ماه زندانی شدند.

اتهام این افراد پولشویی و پرداخت رشوه بوده است.

دادگاه به همراه رضا ضراب فرزندان وزرای سابق اقتصاد و کشور را نیز از اتهامات تبرئه کرده است.

ضراب در بهار سال جاری میلادی و پس از گذراندن چند ماه زندان به قید وثیقه از زندان آزاد شده بود و دادگاه حکم داده بود تا زمان صدور رای از استانبول خارج نشود.

پرونده فساد مالی بزرگ در ترکیه جنجال گسترده ای بر پا کرد و مخالفان حزب حاکم ترکیه از این پرونده به عنوان یک رسوایی مالی بزرگ یاد می کنند.

حزب حاکم ترکیه اما با رد این اتهامات می گوید پرونده سازی برای متهمان کار دولت موازی بوده است که قصد دارد به دولت اردوغان و حزب حاکم ترکیه ضربه بزند.
حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه حامیان فتح الله گولن روحانی متنفذ ترکیه ای ساکن آمریکا در پلیس و دستگاه قضایی را به پرونده سازی به منظور خدشه دار کردن وجهه دولت متهم می کنند.


رضا ضراب (همسر ابرو گوندش) و به همراه 52 متهم دیگر پرونده فساد مالی در 17 دسامیر سال 2013 دستگیر و چند ماه زندانی شدند. در حکم دادگاه آمده است که متهمان این پرونده به دلیل نبود عناصر کافی مجرمیت تبرئه می شوند.


۹۳/۰۷/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">