ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: پنج کشور آنگولا، ونزوئلا، مالزی، اسپانیا و نیوزیلند به عنوان اعضای غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل برای دوره 2015-2016 انتخاب شدند.


به گزارش خبرگزاری ایتارتاس روسیه، این پنج کشور در رای گیری روز پنجشنبه دو سوم آرای نمایندگان مجمع عمومی سازمان ملل که 190 رای است را کسب کردند.

بر اساس گزارش ها، آنگولا با 190 رای، ونزوئلا با 181 رای، مالزی 187 رای، نیوزیلند 145 و اسپانیا 132 رای را کسب کردند.

رقابت اصلی رای گیری بین ترکیه و اسپانیا بود که در نهایت اسپانیا در دور سوم رای گیری توانست با 132 رای از حداقل 128 رای، کرسی عضو غیر دائم شورای امنیت را از ترکیه برباید.

در همین حال، جمهوری کنگو و برزیل نیز در میان نامزدها حضور داشتند که هرکدام تنها یک رای دریافت کردند.

این گونه رقابت ها برای کسب کرسی در شورای امنیت سازمان ملل عجیب نیست از این جهت که در سال 1979 میلادی انتخاب بین کلمبیا و کوبا دو ماه به طول انجامید و در نهایت مکزیک به عنوان یک راه حل توافقی انتخاب شد.

بر اساس فصل هفتم منشور سازمان ملل، قطعنامه های شورای امنیت برای تمامی کشورهای عضو سازمان ملل متحد الزام آور است و تخطی از آن مشمول تحریم و یا حمله نظامی می شود.

قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل باید به تایید اکثریت 15 عضو آن برسد مگر این که یکی از اعضای دائم آن (انگلیس، چین، روسیه، آمریکا و فرانسه) از حق وتوی خود استفاده کنند.


۹۳/۰۷/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">