ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین:' تانر یلدیز' وزیر انرژی ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد که انتقال نفت از اقلیم کردستان عراق به بندر جیهان ترکیه از آغاز این هفته به 240 هزار بشکه در روز رسیده است.


به گزارش ایرنا ، وزیر انرژی ترکیه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بیست و سومین نفتکش حامل نفت اقلیم کردستان عراق پس از بارگیری از بندر 'جیهان' در جنوب ترکیه ، عازم بازارهای جهانی شد.

به رغم مخالفت های بغداد با دور زدن دولت مرکزی عراق برای انتقال نفت اقلیم کردستان به بازار جهانی، وزیر انرژی ترکیه گفت: از آغاز هفته جاری روزانه حدود 240 هزار بشکه نفت خام ، به پایانه جیهان در ترکیه منتقل می شود و میزان نفت صادراتی از این طریق تاکنون به 3/17میلیون بشکه رسیده است.

وزیر انرژی ترکیه در مورد واردات گاز ترکیه از روسیه نیز گفت: به اطلاع مسکو رسانیده شده که ترکیه از اول ماه ژانویه سال 2015 میلادی خواستار کاهش نرخ گاز وارداتی از روسیه است.

تانر یلدیز پیشتر گفته بود که درآمد این کشور از ترانزیت نفت اقلیم کردستان عراق بر اساس توافق انجام شده، یک دلار برای هر بشکه است .

وزارت نفت عراق بارها از توافق نفتی اقلیم کردستان عراق با ترکیه و انتقال نفت این منطقه به ترکیه بدون کسب رضایت بغداد اعتراض کرده است.

وزارت نفت عراق تابستان گذشته اعلام کرده بود که ترکیه، انتقال و انبار کردن نفت از کردستان را از طریق بارگذاری نفت خام توسط نفت کشی در بندر جیهان آغاز کرده و همه این اقدامات بدون اجازه وزارت نفت عراق صورت گرفته است .

۹۳/۰۷/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">