ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین :  صدها هزار تن از پیروان مذهب علوی از سراسر ترکیه قرار است از 15 جمخانه (محل انجام مراسم مذهبی علویان) از سراسر ترکیه در میدانی مشهور در آنکارا گرد هم آیند و تظاهرات گسترده‌ای را در اعتراض به دروس مذهبی اجباری و مشکلات در سیستم آموزشی این کشور برپا کنند.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه تودی زمان چاپ ترکیه با چندین نماینده از سازمان‌ها و گروه‌های علوی که پس از 15 روز اعتراض به آنکارا آمده بودند، مصاحبه کرد. این افراد در این مصاحبه‌ها درخصوص نگرانیهای خود درباره دروس مذهبی اجباری که منجر به گسترش اسلام سنی‌ می‌شود، صحبت کردند.

یک گروه از علویان از تاریخ 30 سپتامبر اعتراضات خود را در شهر آماسیه آغاز کرده است. این افراد به روزنامه تودی زمان گفتند که پس از هفت روز پیاده روی به آنکارا رسیده‌اند. سخنگوی این گروه اعلام کرد که طی این سفر با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.

وی گفت: همه چیز خیلی خوب پیش می‌رفت تا زمانی که ما به شهر کری کال رسیدیم. زمانی که به آنجا رسیدیم نیاز به مکانی برای اقامت داشتیم و هتلی را در مرکز این شهر انتخاب کردیم. در نیمه‌های شب از اتاق پذیرش هتل به من تلفن شد و به ما گفتند که دو نیروی پلیس منتظر ما هستند و ما باید همین حالا با آن‌ها صحبت کنیم. من با پلیس‌ها صحبت کردم. آن‌ها با ما خوش رفتاری کردند و از ما خواستند صحبت کنیم. اما من گفتم از آنجایی که من کار غیرقانونی انجام نمی‌دهم آن‌ها حق سوال پرسیدن نداشته و آن‌ها سپس هتل را ترک کردند.

وی در ادامه گفت: علویان ترکیه نهایت تلاش خود را می‌کنند تا توجهات را به مشکلات سیستم آموزشی جلب کنند. کیفیت پایین آموزش در ترکیه یک مشکل بزرگ است. من اطمینان می‌دهم که هیچ چیز در دین مهم‌تر از آموزش کودکان ما نیست. اما متاسفانه تغییرات سیاسی و بدون برنامه‌ریزی هم چنان به آینده کودکان ما لطمه می‌زند. بسیاری از دانش آموزان بدون رضایت والدینشان مجبور به تحصیل در مدارس مذهبی هستند. دولت ما را مجبور می‌کند تا کودکانمان را به مدارس مذهبی سنی بفرستیم، در حالی که ما کاملا مخالف این مساله هستیم. آموزش مذهبی اجباری علیه اقلیت‌های ترکیه اعمال می‌شود.

۹۳/۰۷/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">